Gå til innhold

Vurderer å kjøpe PC - 10 k, Black Week leverer ikke?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har sittet på gjerdet en stund i forhold til det å kjøpe pc, da jeg har vurdert å vente til jeg har kommet i ny leilighet med dedikert gamingplass. (sannsynligvis rundt sommeren neste år)

Samtidig så kribler det fælt i fingrene å få tak i en pc allerede fra nå og håpet på mulighetene til å gjøre et skikkelig kupp nå på Black Week/Black Friday - om jeg fikk en deal så god at jeg ikke kunne si nei.

Har satt meg opp et forslag til pc - https://www.prisjakt.no/list.php?l=530269&view=m  , og har sett rundt på alternativer - Bygge selv er ingen hindring, behøver heller ikke OS, og har regnet med at skjerm må i tillegg. 1070TI er minstekrav da jeg ønsker å ha noe fremtidsrettet og med mulighet for VR.

Må si jeg er fryktelig skuffet over det jeg har sett av tilbud hittil på komponenter og pcer - mesteparten varierer lite i pris, og de fleste som er på tilbud var det også nå for ikke lenge siden, til og med til bedre priser. 

Er noen gode deals på ferdigbygd hos komplett, men da er det mest mindre valgmuligheter men at jeg får byggingen "gratis" mot å kjøpe løst.

Venter jeg sannsynligvis forgjeves på et megatilbud, eller mener dere som har fulgt med i noen år at det fortsatt er håp til fredag eller evt. mandag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har sittet på gjerdet en stund i forhold til det å kjøpe pc, da jeg har vurdert å vente til jeg har kommet i ny leilighet med dedikert gamingplass. (sannsynligvis rundt sommeren neste år)

Samtidig så kribler det fælt i fingrene å få tak i en pc allerede fra nå og håpet på mulighetene til å gjøre et skikkelig kupp nå på Black Week/Black Friday - om jeg fikk en deal så god at jeg ikke kunne si nei.

Har satt meg opp et forslag til pc - https://www.prisjakt.no/list.php?l=530269&view=m  , og har sett rundt på alternativer - Bygge selv er ingen hindring, behøver heller ikke OS, og har regnet med at skjerm må i tillegg. 1070TI er minstekrav da jeg ønsker å ha noe fremtidsrettet og med mulighet for VR.

Må si jeg er fryktelig skuffet over det jeg har sett av tilbud hittil på komponenter og pcer - mesteparten varierer lite i pris, og de fleste som er på tilbud var det også nå for ikke lenge siden, til og med til bedre priser. 

Er noen gode deals på ferdigbygd hos komplett, men da er det mest mindre valgmuligheter men at jeg får byggingen "gratis" mot å kjøpe løst.

Venter jeg sannsynligvis forgjeves på et megatilbud, eller mener dere som har fulgt med i noen år at det fortsatt er håp til fredag eller evt. mandag?

Black week er oppskrytt. Folk tror det er billig og handler som gale allikevel så butikkene trenger ikke å sette prisene så mye ned da folk drar kortet som en full sjømann da de innbiler seg at ALT er billig nå.

Det beste kuppene gjør man vel midt i juli når ingen handler allikevel. Jeg har alltid kjøpt TV da. Når det gjelder datautstyr så er det vel "overraskelsestilbudene" som er gode. Her må man bare ha is i magen og følge med. Om du har litt sære krav om helt spesielle hovedkort, minne brikker og CPU´er så må man bare følge med over tid.

Det er ikke mulig å kjøpe en "fremtidsrettet PC". Det du kjøper i dag får du billigere og bedre om 1 år (Jo jeg vet at RAM priser har svingt og at crypto bølgen gjorde GPU dyrt). Fis av det du trenger på det det du skal bruke det til i dag og selg på finn og kjøpt nytt når du trenger noe bedre senere. 

AMD kommer med nye GPU er og CPU´er på nyåret, Om vi er heldige så får Intel minsket DIE size de også etterhvert slik at man kanskje kan få 5-6 Ghz prosessorer stock etterhvert.

Endret av Mazeking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...