Ung Spiller Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Hei! Temaet for norsk hovedmål tentamen blir i år "Engasjement". På forberedelses- arket var det flere forskjellige tekster (bl.a leserinnlegg) som inngår dette temaet. Hvordan kan jeg best forberede meg til i morgen? Hva legger dere i ordet "engasjement"? Takk! Lenke til kommentar
ayexoo Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Hei! Jeg skal ha samme tentamen, jeg anbefaler deg å lese gjennom alle tekstene og skrive egne notater på selve arket som du kan ta med deg på tentamen. I notatene vil det være lurt å besvare spørsmålene «hva slags type tekst er dette og hvordan kommer engasjement til uttrykk her». Dette bør gjøres med alle tekstene slik at du allerede har et grunnlag. Engasjement er å ha en sterk interesse for noe eller brenne for noe, eks. kan noen være være veldig interessert i det som skjer i Politiken. Da er de politisk engasjerte, altså at de bryr seg. En kan også være engasjert i en sport som fotball. Jeg vil også anbefale å lese gjennom vurderingskriteriene slik at du vet hva som kreves, og til og med finne tekstene i forberedelseheftet på nettet. Lykke til 1 Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Hei! Jeg skal ha samme tentamen, jeg anbefaler deg å lese gjennom alle tekstene og skrive egne notater på selve arket som du kan ta med deg på tentamen. I notatene vil det være lurt å besvare spørsmålene «hva slags type tekst er dette og hvordan kommer engasjement til uttrykk her». Dette bør gjøres med alle tekstene slik at du allerede har et grunnlag. Engasjement er å ha en sterk interesse for noe eller brenne for noe, eks. kan noen være være veldig interessert i det som skjer i Politiken. Da er de politisk engasjerte, altså at de bryr seg. En kan også være engasjert i en sport som fotball. Jeg vil også anbefale å lese gjennom vurderingskriteriene slik at du vet hva som kreves, og til og med finne tekstene i forberedelseheftet på nettet. Lykke til Takk! Lykke til du å! Lenke til kommentar
Crash Skrevet 25. november 2019 Del Skrevet 25. november 2019 Hei. Husker du hva oppgavene du fikk var? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå