9UAHR1KO Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 IBM ansatte Tore (58) : – I tillegg til å være like oppdaterte, jobber eldre ofte fortere og bedre enn nyutdannede [Ekstra] Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Nå har jeg ikke lest artikkelen og vet ikke om den omtaler det jeg nevner her. Det har vært andre artikler og samfunnsanalyser som viser en endring på hvordan man forholder seg til jobb. Kort sagt ser man i dag en økning av at unge forventer mer skryt og ros for å ha utført det som strengt talt er de vanlige arbeidsoppgaver. De mer eldre arbeidstakerne har nok ikke i samme grad med seg den "nye kulturen" om at man skal ha ros og skryt for å gjøre det lille ekstra på jobb. Denne utviklingen er nok en del av det større samfunnsbildet med økt fokus på "se meg og jeg er unik" tankegangen hos yngre, der de mer voksne har med seg at man jobber for fellesskapet og ikke er like "ego-sentrert". Selvsagt finnes det variabler både hos unge og godt voksne, men tendensen i samfunnet er ganske klar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå