EmLeX Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Det opprinnelige innlegget mitt ble slettet, antakelig fordi noen som står frem offentlig ikke tåler kritikk. Men du kan jo gjøre deg opp en mening selv.. er nok fordi du går til person angrep. Han har faktisk ikke gjort noe galt. han brukte data som han har betalt for. han delte heller ikke med andre enheter. om han vill laste ned 200GB filer så er det opp til han. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Finnland opperer bare med fri data premisser(leste jeg). for lavere månedspris. Hvorfor skulle ikke norge gjøre det. Tipper det er noe med at fjellene mellom Norge og Finland ser noe slikt ut Det opprinnelige innlegget mitt ble slettet, antakelig fordi noen som står frem offentlig ikke tåler kritikk. Evt fordi du kun lager kvalme. ut ifra innleggene dine på forumet her, så er du langt ifra "perfekt" som du vil ha det til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 er nok fordi du går til person angrep. Han har faktisk ikke gjort noe galt. han brukte data som han har betalt for. han delte heller ikke med andre enheter. om han vill laste ned 200GB filer så er det opp til han. Og enda en som ikke innser at man godtar flere vilkår i avtalen man betaler for en kun datakvoten, som med de fleste andre avtaler. Og for the record, så forsvarer jeg ikke Chili, godt mulig de fortjener kritikk for mye, men å ensporet låse seg på datakvoten er litt vel oppbrukt og sneversynt etterhvert. Evt fordi du kun lager kvalme. ut ifra innleggene dine på forumet her, så er du langt ifra "perfekt" som du vil ha det til. Og hvor i alle dager har jeg påstått dette? Lenke til kommentar
Archdemon Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Og enda en som ikke innser at man godtar flere vilkår i avtalen man betaler for en kun datakvoten, som med de fleste andre avtaler. Og for the record, så forsvarer jeg ikke Chili, godt mulig de fortjener kritikk for mye, men å ensporet låse seg på datakvoten er litt vel oppbrukt og sneversynt etterhvert. Chili bryter loven. Det er poenget. De har ikke lov til å sette begrensninger for privat bruk. Det er ulovlig. Det er faktisk rart at Nkom lar dem fortsette med lureriet frem til 1. januar neste år. Dette er bare for at de skal kvitte seg med uønskede kunder før de blir tvunget til å følge loven. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 (endret) Selskapet bør få dagsbøter i størrelse 500k per dag til de ordner opp. Endret 23. november 2018 av BadCat 1 Lenke til kommentar
JulianF6 Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 De kundene vi ikke vil ha, er de kundene som bruker abonnementet som en erstatning for fiberen hjemme. Hva om det ikke er mulig å få fiber her, da sier han vel implisitt at det er greit? Kan jo ikke erstatte noe jeg ikke har Etter å ha lest om andres erfaringer har selv byttet til Fri Data grunnet det horrible nettet som er her jeg bor. Når alle bruker det samtidig er det faktisk ubrukelig, helt uten overdrivelse. Jeg har nå gått ned 100kr i måneden fra mitt forrige abbonement og har "oppgradert" nettet her til min egen bruk. Bor i sentrum, så jeg får gjerne mellom 110-140 mbit ned og rundt 60-90 mbit opp. Per i dag bryter jeg vel vilkårene deres ved denne delingen, men de ser ikke ut til å håndheve det men mitt forbruk og det er snart lov å gjøre som jeg gjør uansett. Fortsetter slik jeg 1 Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Etter å ha lest om andres erfaringer har selv byttet til Fri Data grunnet det horrible nettet som er her jeg bor. Når alle bruker det samtidig er det faktisk ubrukelig, helt uten overdrivelse. Jeg har nå gått ned 100kr i måneden fra mitt forrige abbonement og har "oppgradert" nettet her til min egen bruk. Bor i sentrum, så jeg får gjerne mellom 110-140 mbit ned og rundt 60-90 mbit opp. Per i dag bryter jeg vel vilkårene deres ved denne delingen, men de ser ikke ut til å håndheve det men mitt forbruk og det er snart lov å gjøre som jeg gjør uansett. Fortsetter slik jeg Har i dag Telia mobilt bredbånd som internett hjemme, alternativet er 5/1 linje fra Telenor og noe radiobaserte greier som funker dårlig. Er svindyrt og maks 200GB i månden, noe vi passerer tilnærmet hver måned. Annet enn prisen så funker det greit, men merker som du sier at det enkelte dager, spesielt søndager, er mer belastning på nettet. Lenke til kommentar
ikek Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Og enda en som ikke innser at man godtar flere vilkår i avtalen man betaler for en kun datakvoten, som med de fleste andre avtaler. Og for the record, så forsvarer jeg ikke Chili, godt mulig de fortjener kritikk for mye, men å ensporet låse seg på datakvoten er litt vel oppbrukt og sneversynt etterhvert. Selvsagt godtar man en rekke vilkår, både generelle og spesifikke til Chili Fri Data. Du fremstår som enda en som fordømmer, han ene som har stått frem, uten relevans i vilkårene. Det har ikke, slik saken har kommet frem, forekommet brudd på de vilkårene som ble avtalt. Du vet kanskje bedre? Det er brukt en marginal andel, ca. 20%, av kvoten i det aktuelle eksemplet og det har ikke forekommet datadeling. Det fremstår som Chili ikke ville la forbruker bruke den kvoten de har forpliktet seg til å la kunden bruke. Skal vi virkelig ta diskusjonen om forbruker skal få lov til å bruke kvoten en betaler for retten til? Det er de absurde og forblir det eneste å diskutere slik saken fremstår. Selv pre- og post-NKOMs syn ville denne saken vært en ikke sak j.f. vilkårene. Stormen som er skapt er selvskutt av Chili. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Data Rollover var et triks for å slippe å tilby lavere pris på datapakker. Data Rollover er ubrukelig for de som bruker hele kvoten og mer. Disse trenger lavere pris på ekstra data. Lenke til kommentar
Freakai Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Ble kastet over på 12 GB i dag for brudd på retningslinjene (deling iflg dem) aka overforbruk. Vært kunde siden de startet. Forventer mange flere saker som dette, pass deg om du bruker over 10% av kvota. Edit: uten mulighet for kundeservice å endre tilbake. Sendt en epost. Endret 26. november 2018 av Freakai Lenke til kommentar
Archdemon Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Ble kastet over på 12 GB i dag for brudd på retningslinjene (deling iflg dem) aka overforbruk. Vært kunde siden de startet. Forventer mange flere saker som dette, pass deg om du bruker over 10% av kvota. Edit: uten mulighet for kundeservice å endre tilbake. Sendt en epost. Ja, de luker alle kunder som såvidt bruker litt data. Det er en skam at Nkom lar dem gjøre dette. Ren svindel, som jeg har sagt hele tiden. De hadde ingen grunn til å utsette til 1 januar, det er bare for at de skal tid til å kaste ut så mange som mulig som faktisk bruker data. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Ble kastet over på 12 GB i dag for brudd på retningslinjene (deling iflg dem) aka overforbruk. Vært kunde siden de startet. Forventer mange flere saker som dette, pass deg om du bruker over 10% av kvota. Edit: uten mulighet for kundeservice å endre tilbake. Sendt en epost. hvor mye hadde du brukt da? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Ble kastet over på 12 GB i dag for brudd på retningslinjene (deling iflg dem) aka overforbruk. Vært kunde siden de startet. Forventer mange flere saker som dette, pass deg om du bruker over 10% av kvota. Edit: uten mulighet for kundeservice å endre tilbake. Sendt en epost. Anslagsvis hvor mye data hadde du brukt? Lenke til kommentar
Freakai Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Vel, nå har jeg brukt 12 av 12. Tipper jeg runda 300 denne mnd. Fikk svar fra chilli: "fordi jeg har brukt mer enn hva som er mulig på tlf". Tullete. Edit: brukerklagenemnda får avgjøre. Endret 26. november 2018 av Freakai 1 Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Rart å lage en pakke som er umulig å bruke opp på rett vis, direkte sykt. 3 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Jeg har ikke merket den behandlingen dere snakker om, og Chili mobil har vært greie å ha frem til nå, men nå som jeg bare har én skoledag igjen før jul og bruken min endrer seg drastisk igjen, går jeg over til Happybytes og deres prismodell. Er for avhengig av at telefonen ikke blir sperret på noe vis i jobben også. Det er en sjanse jeg ikke gir Chili mobil med tanke på at de går ut og sperrer/endrer abonnementer som ikke følger deres versjon av verden. Jeg har totalt tre mobilnumre der en er hovednummer, en er backup i tilfelle mangel av dekning og siste til å leke med. Chili blir vel #3 nr om de skal vurderes igjen. På en annen side er jeg glad et selskap baner vei for de andre vva kvoter angår, og jeg håper de fortsetter med dette. Jeg håper vilkårene for de andre operatørene også endrer seg så de kan tilby større kvoter i nedre prissegment Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Rart å lage en pakke som er umulig å bruke opp på rett vis, direkte sykt.Alt tyder på at det er et lokketilbud som ikke er reelt. De tilbyr et produkt de ikke kan levere og de kommer helt sikkert til å fortsette slik selv etter 1. januar. Endret 26. november 2018 av Uderzo Lenke til kommentar
NikkoDee Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Har de en måte de kan se om du faktisk deler mobildata? La oss si at jeg deler litt 4g med macen min til youtube og skolearbeid når jeg er på toget. Eller er det bare om det er overbruk? Bytter over til chilli 30 november. Lenke til kommentar
Archdemon Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Har de en måte de kan se om du faktisk deler mobildata? La oss si at jeg deler litt 4g med macen min til youtube og skolearbeid når jeg er på toget. Eller er det bare om det er overbruk? Bytter over til chilli 30 november. Nei, og det er derfor de sender melding og/eller ringer deg for å høre hva du har gjort for å bruke mye data på kort tid. Så teknisk sett sier at du har lastet ned mye på mobilen eller sett mye på 4K video, så må de akseptere det. Men, de kan også si at de ikke regner det som normalt bruk heller, og da er i brudd med vilkårene. Så, igjen, ren svindel. Det er ingen dokumenterte tilfeller av noen som har klart å bruke noe mer enn halvparten uten å få en telefon og ikke klare å overtale til å beholde abonnementet. Dette kommer til å fortsette etter 1. januar, siden det er opp til dem å "gjette" hva som er "normalt bruk" og de kan gjøre akkurat hva de vil. Nkom har gjort en elendig jobb med å holde dem under kontroll trass i det er lovbrudd. Endret 26. november 2018 av Archonia 2 Lenke til kommentar
Archdemon Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Faktisk, som oppfølging til hva jeg sa over, er det noen som kan si de har brukt over 500GB en måned uten at Chili har tatt kontakt eller endret abonnementet? Vi hører mye fra de som får det stengt eller endret, men ikke hørt fra en eneste en som har faktisk fått bruke alt. Eller halvparten engang. Dette har ofte mye å gjøre med at de som er sinte er mest høylytte, men i alle argumenter som jeg har lest i artiklene her ... så har jeg aldri sett noen som har sagt "jeg brukte 1TB en måned jeg og det går bra!" Endret 26. november 2018 av Archonia 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg