steinjarle Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Varsler endringer i porteføljen 30. november.Chili-sjefen: – Ja, vi kommer til å åpne for datadeling Lenke til kommentar
Super-Stian Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Bra Chilimobil! :-) Hvis dere ikke øker prisen så kommer dere til få veldig mange nye kunder tror jeg, men øker dere prisen så har dere tydeligvis ikke tatt forbehold om at det vil være mange som bruker mye data samtidig. Endret 21. november 2018 av Super-Stian 7 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 De kan ikke øke prisen om endringene kommer 30 november. For eksisterende kunder må det minst være 30 dager forvarsel før noe sånt skjer. 5 Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Bra dette. får håpe prisen består. 4 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 De kan ikke øke prisen om endringene kommer 30 november. For eksisterende kunder må det minst være 30 dager forvarsel før noe sånt skjer. De sier de skal komme med endringene 30. november og at de vil åpne for datadeling fra og med 01. januar. Så da kan de jo varsle om økte priser den 30. november for eksisterende kunder og la det trå i kraft over nyttår mens alle nye kunder eventuelt må betale mer om de bestiller fra og med 30. november. Blir interessant å se hvordan de har tenkt å løse dette rent teknisk og prismessig. 6 Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 De kundene vi ikke vil ha, er de kundene som bruker abonnementet som en erstatning for fiberen hjemme. Hva om det ikke er mulig å få fiber her, da sier han vel implisitt at det er greit? Kan jo ikke erstatte noe jeg ikke har 3 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Flott! Da får vi håpe på at de også slutter å flytte kunder ned på 12GB abo og/eller kaste dem ut, uansett forbruk 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mixen Skrevet 21. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2018 Flott! Da får vi håpe på at de også slutter å flytte kunder ned på 12GB abo og/eller kaste dem ut, uansett forbruk Bare de unngår tullinger som deg som misbruker abonnementet kun for å ødelegge for andre brukere så er det greit. Håper du og dine like er svartelistet for alltid hos Chili. 25 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Bare de unngår tullinger som deg som misbruker abonnementet kun for å ødelegge for andre brukere så er det greit. Håper du og dine like er svartelistet for alltid hos Chili. :fun: 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg coffeee Skrevet 21. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 21. november 2018 Selvsagt kommer prisen nå til å gå opp. Den siste måneden har jeg brukt mye data, og ligget på ca. 1 GB om dagen. Kan bare se langt etter å få dette til kr 399,- nå, da disse helsikkes fjolsene som misbrukere dette kommer til å ødelegge tilbudet fullstendig. 10 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg har brukt 40 GB så langt denne måneden. Ender sikkert på rundt 70 GB. Jeg bruker omtrent like mye via Wifi på samme telefon. Om de øker prisen er det ikke sikkert jeg forblir kunde, det spørs helt på hvor mye de øker prisen. Eventuelt kan de slutte å kalle det fri data og begrense det til 100 GB og la folk få bruke det fullt ut uten begrensninger til samme pris. 1 Lenke til kommentar
5ZHK7SO3 Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Samme her ca 50-100Gb i mnd. 400 er en god pris. Bør ikke stige mye mer. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Enig der heller sett ned kvoten enn å øke prisen, ekstremt fåtall behover så mye data i måneden. 2 Lenke til kommentar
manoqueen Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Dette kommer 1. januar, sier Ryen Mill fra scenen. Dette har allerede kommet. Hvis avtalen gir forbrukeren plikter som er i strid med ufravikelige regler om nettnøytralitet, anses de pliktene som bortfalt etter gjeldende avtalerett. Når Chilimobil har sagt at de vil føye seg etter dette, kan de ikke si at de vil gjøre dette fra 1. januar. Det vil fortsatt utgjøre et brudd på nettnøytraliteten fra dagens dato til 1. januar. Så dere må bare dele med andre mobilenheter så mye dere vil, også fram til 1. januar. 2 Lenke til kommentar
Freakai Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Ligger på 305 gb hittil denne mnd. Jeg reiser mye og har ikke alltid tilfang til WiFi. Etter at jeg fikk chilli har jeg holdt opp å spørre etter passord og brukt 4g. Veldig behagelig og praktisk. Ikke er jeg i nærheten av å bruke halve kvota heller. At chilli stadig kommuniserer "1000 GB, men bare om du leser VG og epost- ellers vil vi ikke ha deg/kaster deg vekk" finner jeg ganske drøyt og provoserende. Kvote er kvote. 4 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 De kundene vi ikke vil ha, er de kundene som bruker abonnementet som en erstatning for fiberen hjemme. Det har de strengt tatt ikke noe med. De fikk medhold i å beholde at abonnementet kun kan benyttes til personlig bruk, men de må tillatte deling med andre enheter. Utover det så har de ikke noe de skulle sagt. Så det tyder på at de kommer nok til å fortsette å prøve å sette kjepper i hjulene for kunder som benytter seg av tilbudet, til tross for at de ikke bryter villkårene. F.eks ved å påstå at de som benytter seg av tilbudet bryter vilkåret om personlig bruk og dermed kan de nedgradere abonnementet eller terminere det. Jeg tror ikke dette er siste kapittelet i denne sagaen. 6 Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Det har de strengt tatt ikke noe med. De fikk medhold i å beholde at abonnementet kun kan benyttes til personlig bruk, men de må tillatte deling med andre enheter. Utover det så har de ikke noe de skulle sagt. Så det tyder på at de kommer nok til å fortsette å prøve å sette kjepper i hjulene for kunder som benytter seg av tilbudet, til tross for at de ikke bryter villkårene. F.eks ved å påstå at de som benytter seg av tilbudet bryter vilkåret om personlig bruk og dermed kan de nedgradere abonnementet eller terminere det. Jeg tror ikke dette er siste kapittelet i denne sagaen. Det handler jo bare om penger - tipper noen få kunder koster dem mer enn de tjener på hele abonementet, siden de faktureres for all datatrafikk av netteier Telia. Her kan man jo velge mellom å drepe hele tilbudet "fordi man kan" eller å innse at dersom man moderer seg noe vil dette legge press på andre selskaper til å tilby mer enn de super-kjipe datapakkene man får andre steder. Telenor sitt "verdens raskeste mobilnett" er jo en god vits - det betyr bare at man kan tømme datapakken sin på minutter.... 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Det handler jo bare om penger - tipper noen få kunder koster dem mer enn de tjener på hele abonementet, siden de faktureres for all datatrafikk av netteier Telia. Her kan man jo velge mellom å drepe hele tilbudet "fordi man kan" eller å innse at dersom man moderer seg noe vil dette legge press på andre selskaper til å tilby mer enn de super-kjipe datapakkene man får andre steder. Telenor sitt "verdens raskeste mobilnett" er jo en god vits - det betyr bare at man kan tømme datapakken sin på minutter.... Klart det handler om penger. Telia og Telenor tar seg svært godt betalt for datatrafikk. Så 1 TB kvoten er således rene galskapen, og det kan se ut som de kun gjør dette for å skaffe seg så mange kunder som overhode mulig før de selger selskapet med profitt. I mellomtiden så bedriver de brannslukking og forsøker å holde utgiftene nede, som dette strategien fører til, ved å sperre ute kunder som faktisk benytter seg av tilbudet. En mer langsiktig strategi vil være, som du er inne på, å legge seg på en bra kvote, som er større en konkurrentene, men som er økonomisk forsvarlig over tid. Da vil de bli tatt mer seriøst, muligheten for å tjene penger er der og de vil få en god kundevekst så lenge de klarer å tilby en adekvat brukerstøtte i tillegg. Noe som de ser ut til å ha nedprioritert i dag, basert på tilbakemeldinger fra kunder. Det hele fremstår som et "get-rich-quick scheme" spør du meg. Endret 21. november 2018 av Uderzo 4 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) ved å sperre ute kunder som faktisk benytter seg av tilbudet. Tja, er vel no meir misbruk det er snakk om enn noko som helst anna. Har har vi ein god teneste som diverre altfor mange har valt å tøya grensa til. Då kan ein berre ha det så godt seier no eg. Endret 21. november 2018 av Vannlinjen 4 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 De sier de skal komme med endringene 30. november og at de vil åpne for datadeling fra og med 01. januar. Så da kan de jo varsle om økte priser den 30. november for eksisterende kunder og la det trå i kraft over nyttår mens alle nye kunder eventuelt må betale mer om de bestiller fra og med 30. november. Blir interessant å se hvordan de har tenkt å løse dette rent teknisk og prismessig. Jeg må unnskylde for at jeg ikke leste artikkelen skikkelig. Kommenterte i tråden her fem minutter etter jeg fikk telefon om at jeg snart skal ta fagprøven. Stress. On topic: Da får vi vente og se. Og håpe at prisen ikke stiger så forferdelig mye. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg