steinrawr Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Heisann. Jeg er økonomiansvarlig for en klubb som er registrert som Ideelle organisasjoner i brreg. Vi fører rundt 150-200 bilag i året, og i dag bruker vi et enkelt excel-ark med T-konto-oppsett. Excel funker bra, men bilagene blir skrevet ut og lagret i en perm, noe som gjør dem utilgjengelige og tungvindte å håndtere. Jeg ser nå etter andre gode måter å strukturere bilag digitalt på. Vi bruker en skylagringstjeneste som jeg ser for meg å sette opp et system i, men hvordan ville dere gjort det? Det går jo helt fint å sette opp en mappestruktur med "år" og "måneder" og bare lagre bilagene slik, men jeg vil tro det finnes noe smartere. Ideelt sett mener jeg vi skulle gått over i et regnskapsprogram, men det er ikke aktuelt pt. Håper det finnes noen gode forslag. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Jeg praktiserte en periode år og bilagsnummer, med mapper for bilagsnummer 1-49, 50-99, 100-149, 150-199, etc. Filnavn var <bilagsnr> <bilagsdato> <motpartnavn> <annet>.pdf. Så januarbilagene blir da liggende i 2018/1-49/1 2018-01-11 Revisjon AS akonto faktura.pdf Det essensielle etter min mening er å få til god OCR-skanning av bilaget, slik at du kan søke på teksten inne i filen. Å ha et godt system er viktig, men med god søkefunksjonalitet får du tilgang til innholdet og blir mindre avhengig av filnavn og metadata. 2 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 23. november 2018 Forfatter Del Skrevet 23. november 2018 Flott! OCR-scanning hadde vært genialt, skal undersøke litt hva vi kan få til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå