Gå til innhold

Så mye koster ekstrautstyret til Audi e-Tron


thelebrity68

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spør for en venn: Er varme i rattet standard?

Det er snakk om ett VAG produkt. Er vel kun dekk og ratt som er standard.

Ikke engang varme i setene er standard…

 

Eller ryggekamera, eller adaptiv fartsholder, så langt jeg kan avdekke. Faktisk usikker på om noe så enkelt som regnsensor til viskerne er standard eller ei…

 

Og rattet må velges – og det er definitivt uten varme som standard. Tilhengerfestet er dobbelt så dyrt i Norge som USA. Takskinner er ekstra, osv. Plutselig ser e-Golf ut som et røverkjøp.

 

 

 

Det som slår meg etter å ha blitt invitert til å ta og føle på denne bilen, er hvordan Audi har klart å få et monster av en bil til å bli trang innvendig. Veggene er ~30cm tykke, midtkonsollet er forvokst og det ser ut som bilen skjuler hemmelige rom. Men det er vel bare de like forvokste motorene og ditto batterikasse.

 

Stiller spørsmålstegn ved hvem som egentlig er tiltenkt kunde av denne bilen. Den er en liksom-stasjonsvogn for det norske markedet, der drivverket og hjuloppheng har maraton-racing-ambisjoner, i kontrast til karosseriet som er svulstig og overvektig SUV for California/USA. Deretter har de prøvd å gjøre bilen luksuriøs innvendig, med det resultat at bilen ikke lenger er brukbar til stort annet som direktørslede og hans stresskoffert. Nuvel, jeg har kommet til en endelig konklusjon for min del. Får vel titte litt på også EQ før jeg bare avlyser hele oppgraderingen av elbil.

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke engang varme i setene er standard…

 

Eller ryggekamera, eller adaptiv fartsholder, så langt jeg kan avdekke. Faktisk usikker på om noe så enkelt som regnsensor til viskerne er standard eller ei…

 

Og rattet må velges – og det er definitivt uten varme som standard. Tilhengerfestet er dobbelt så dyrt i Norge som USA. Takskinner er ekstra, osv. Plutselig ser e-Golf ut som et røverkjøp.

 

 

 

Det som slår meg etter å ha blitt invitert til å ta og føle på denne bilen, er hvordan Audi har klart å få et monster av en bil til å bli trang innvendig. Veggene er ~30cm tykke, midtkonsollet er forvokst og det ser ut som bilen skjuler hemmelige rom. Men det er vel bare de like forvokste motorene og ditto batterikasse.

 

Stiller spørsmålstegn ved hvem som egentlig er tiltenkt kunde av denne bilen. Det er en liksom-stasjonsvogn for det norske markedet, samtidig som det er en svulstig SUV for California/USA. Deretter har de prøvd å gjøre bilen luksuriøs innvendig, med det resultat at bilen ikke lenger er brukbar til stort annet som direktørslede og hans stresskoffert. Nuvel, jeg har kommet til en endelig konklusjon for min del. Får vel titte litt på også EQ før jeg bare avlyser hele oppgraderingen av elbil.

Kremt. Tesla?

Lenke til kommentar

En kan si mye om Audi, men de leverer i hvert fall byggkvalitet av ypperste klasse. Nattsynsassistent kan være et greit tilvalg i høstmørket. Litt synd at de brukte Audi e-tron på noe så kjedelig som en SUV. Navnet burde ha vært forbeholdt en litt kulere biltype, slik som Audi Quattro (Ur-Quattro) i sin tid. (Er klar over at Audi har brukt e-tron som et slags suffiks på tidligere hybridmodeller).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjører du med henger hver dag? Hvis ikke - lei ved anledning. Med mindre du driver med Nimber og skal trekke henger døgnet rundt ser jeg ikke behov for det på disse fine bilene. Det er mye som kan gå skeis når du trekker henger også. Hadde aldri festet det på en så dyr og fin bil.

Har båttilhenger og en til vanlig nokså nedgriset e-Golf. Trenger ikke en Tesla til to-tre ganger prisen som fortsatt ikke gjør jobben. Jeg er ferdig med å tigge-bytte-låne eller sågar leie bil hver gang der kommer et solgløtt.

 

Tilhengerfeste har vi diskutert flere ganger før her på forumet, og allerede konstatert at flankene står steilt mot en annen i dette spørsmål. Sleng et tilhengerfeste på Model 3 og vi kan prate om saken. Men så var det dette med Tesla sine dører, håndtak og vindu igjen, da…

 

Er faktisk nå såpass irritert at jeg kan komme til å gå hen kjøpe kinesisk, gitt at disse etterhvert leveres norge og med tilhengerfeste.

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avhengig av tilhengerfeste.

Allergisk mot måkevingedører.

Model X har hengerfeste som standard, den kan trekke 2250kg. 450kg mer enn e-tron om jeg ikke husker feil. 

 

Dørene er det delte meninger om, men stort sett er det de som ikke eier en som er skeptiske. De aller fleste eierne (meg inkludert) er superfornøyd med dørene. Ulempen er null takstativ, men så lenge jeg har hengerfeste har jeg ikke bruk for takstativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...