thelebrity68 Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Prislisten er klar.Så mye koster ekstrautstyret til Audi e-Tron Lenke til kommentar
LasseP Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Spør for en venn: Er varme i rattet standard? Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Spør for en venn: Er varme i rattet standard? Det er snakk om ett VAG produkt. Er vel kun dekk og ratt som er standard. 7 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Spør for en venn: Er varme i rattet standard?Det er snakk om ett VAG produkt. Er vel kun dekk og ratt som er standard. Ikke engang varme i setene er standard… Eller ryggekamera, eller adaptiv fartsholder, så langt jeg kan avdekke. Faktisk usikker på om noe så enkelt som regnsensor til viskerne er standard eller ei… Og rattet må velges – og det er definitivt uten varme som standard. Tilhengerfestet er dobbelt så dyrt i Norge som USA. Takskinner er ekstra, osv. Plutselig ser e-Golf ut som et røverkjøp. Det som slår meg etter å ha blitt invitert til å ta og føle på denne bilen, er hvordan Audi har klart å få et monster av en bil til å bli trang innvendig. Veggene er ~30cm tykke, midtkonsollet er forvokst og det ser ut som bilen skjuler hemmelige rom. Men det er vel bare de like forvokste motorene og ditto batterikasse. Stiller spørsmålstegn ved hvem som egentlig er tiltenkt kunde av denne bilen. Den er en liksom-stasjonsvogn for det norske markedet, der drivverket og hjuloppheng har maraton-racing-ambisjoner, i kontrast til karosseriet som er svulstig og overvektig SUV for California/USA. Deretter har de prøvd å gjøre bilen luksuriøs innvendig, med det resultat at bilen ikke lenger er brukbar til stort annet som direktørslede og hans stresskoffert. Nuvel, jeg har kommet til en endelig konklusjon for min del. Får vel titte litt på også EQ før jeg bare avlyser hele oppgraderingen av elbil. Endret 22. november 2018 av 1P4XZQB7 6 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Super bil på innsiden, ufattelig kjedelig på utsiden. Lenke til kommentar
LaustadJ Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Merker at jeg stadig rykker fremover i køen.. Jeg har hoppet 50 plasser siden fredag. Nå ser "panikken" ut til å ha dempet seg noe, bare 5 plasser frem siden imorgen. Det kan virke som om Audi gjorde en slett jobb da de presenterte prisene. Å skremme potensielle kunder er aldri noe lurt. 2 Lenke til kommentar
Roar Martin Halvorsen Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Spør for en venn: Er varme i rattet standard? Ikke på den billigste, men kr. 2000 får en vel i avslag slik at man kan gå det inkl. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Latterlig, 55 forskjellige pakker! EDIT: Ca 125 000 av disse pakkene er standard hos konkurenten, model X.. Endret 21. november 2018 av Salvesen. 2 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Ikke engang varme i setene er standard… Eller ryggekamera, eller adaptiv fartsholder, så langt jeg kan avdekke. Faktisk usikker på om noe så enkelt som regnsensor til viskerne er standard eller ei… Og rattet må velges – og det er definitivt uten varme som standard. Tilhengerfestet er dobbelt så dyrt i Norge som USA. Takskinner er ekstra, osv. Plutselig ser e-Golf ut som et røverkjøp. Det som slår meg etter å ha blitt invitert til å ta og føle på denne bilen, er hvordan Audi har klart å få et monster av en bil til å bli trang innvendig. Veggene er ~30cm tykke, midtkonsollet er forvokst og det ser ut som bilen skjuler hemmelige rom. Men det er vel bare de like forvokste motorene og ditto batterikasse. Stiller spørsmålstegn ved hvem som egentlig er tiltenkt kunde av denne bilen. Det er en liksom-stasjonsvogn for det norske markedet, samtidig som det er en svulstig SUV for California/USA. Deretter har de prøvd å gjøre bilen luksuriøs innvendig, med det resultat at bilen ikke lenger er brukbar til stort annet som direktørslede og hans stresskoffert. Nuvel, jeg har kommet til en endelig konklusjon for min del. Får vel titte litt på også EQ før jeg bare avlyser hele oppgraderingen av elbil. Kremt. Tesla? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 En kan si mye om Audi, men de leverer i hvert fall byggkvalitet av ypperste klasse. Nattsynsassistent kan være et greit tilvalg i høstmørket. Litt synd at de brukte Audi e-tron på noe så kjedelig som en SUV. Navnet burde ha vært forbeholdt en litt kulere biltype, slik som Audi Quattro (Ur-Quattro) i sin tid. (Er klar over at Audi har brukt e-tron som et slags suffiks på tidligere hybridmodeller). 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Kremt. Tesla? Avhengig av tilhengerfeste. Allergisk mot måkevingedører. 4 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Avhengig av tilhengerfeste. Allergisk mot måkevingedører. Kjører du med henger hver dag? Hvis ikke - lei ved anledning. Med mindre du driver med Nimber og skal trekke henger døgnet rundt ser jeg ikke behov for det på disse fine bilene. Det er mye som kan gå skeis når du trekker henger også. Hadde aldri festet det på en så dyr og fin bil. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Det er en bil. Kun en bil. En bruksgjenstand, klart det skal brukes, hva er vitsen med det ellers, vaske den ren og så sette den inn i garasjen så man kan se på den? 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Kjører du med henger hver dag? Hvis ikke - lei ved anledning. Med mindre du driver med Nimber og skal trekke henger døgnet rundt ser jeg ikke behov for det på disse fine bilene. Det er mye som kan gå skeis når du trekker henger også. Hadde aldri festet det på en så dyr og fin bil.Har båttilhenger og en til vanlig nokså nedgriset e-Golf. Trenger ikke en Tesla til to-tre ganger prisen som fortsatt ikke gjør jobben. Jeg er ferdig med å tigge-bytte-låne eller sågar leie bil hver gang der kommer et solgløtt. Tilhengerfeste har vi diskutert flere ganger før her på forumet, og allerede konstatert at flankene står steilt mot en annen i dette spørsmål. Sleng et tilhengerfeste på Model 3 og vi kan prate om saken. Men så var det dette med Tesla sine dører, håndtak og vindu igjen, da… Er faktisk nå såpass irritert at jeg kan komme til å gå hen kjøpe kinesisk, gitt at disse etterhvert leveres norge og med tilhengerfeste. Endret 22. november 2018 av 1P4XZQB7 1 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Det er en bil. Kun en bil. En bruksgjenstand, klart det skal brukes, hva er vitsen med det ellers, vaske den ren og så sette den inn i garasjen så man kan se på den? Finnes en mellomting Hvis det bare er en bruksgjenstand så kan man jo ta til takke med en 10 år gammel Avensis Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Avhengig av tilhengerfeste. Allergisk mot måkevingedører. Model X har hengerfeste som standard, den kan trekke 2250kg. 450kg mer enn e-tron om jeg ikke husker feil. Dørene er det delte meninger om, men stort sett er det de som ikke eier en som er skeptiske. De aller fleste eierne (meg inkludert) er superfornøyd med dørene. Ulempen er null takstativ, men så lenge jeg har hengerfeste har jeg ikke bruk for takstativ. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Ulempen er null takstativ, men så lenge jeg har hengerfeste har jeg ikke bruk for takstativ. Jeg vil ihvertfall ikke ha ski hengende bak bilen, og å ha de inni er uaktuellt. Sykler derimot fraktes best på hengerfeste. Biler uten begge deler faller derfor ut for min del når jeg skal bytte neste gang. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Jeg vil ihvertfall ikke ha ski hengende bak bilen, og å ha de inni er uaktuellt. Sykler derimot fraktes best på hengerfeste. Biler uten begge deler faller derfor ut for min del når jeg skal bytte neste gang. OBS: Bråkete idiotmusikk https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37863.0 Endret 22. november 2018 av l0mf0mgl0mbl0og Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Bruk av sugekopper utgår. Da må bilen vaskes hver gang det skal monteres, og de dørene blir fortsatt blokkert. (Et halvt skistativ holder ikke for å få med 3-4 par toppturski) Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Nei, da blir det jo vanskelig. For meg så var jeg villig til å gi opp tilhengerfeste for å ha model S. Jeg liker den bilen og den skulle jeg HA. Så får praktiske problemer bare løses senere. Dikter man opp en fantasibil i hodet som aldri kommer så kan man bli sittende der da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå