PetterK445 Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hei! Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men prøver hær. Hvis en ønsker å lage møbler i treverk, hvor kan en da finne materialet som er tørket og ikke spriker? Det er ikke kjent for meg at noen forhandlere selger dette. På forhånd, takk Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Tviler på at du finner forhandlere som selger treverk med spesifikk fuktprosent? Hvis du skal ha full kontroll over det her selv, så er vel det beste å kjøpe inn treverk fra byggvareforhandlere, kjøpe fuktmåler, luftfukter/avfukter, og kontrollere denne prosessen helt selv? Lenke til kommentar
PetterK445 Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2018 Tviler på at du finner forhandlere som selger treverk med spesifikk fuktprosent? Hvis du skal ha full kontroll over det her selv, så er vel det beste å kjøpe inn treverk fra byggvareforhandlere, kjøpe fuktmåler, luftfukter/avfukter, og kontrollere denne prosessen helt selv? Hei! Ja, jeg er enig i at det enkleste ville være å gjøre det selv, men har verken lagringsplass eller tid til den prosessen. Derfor lurte jeg bare på om det fantes en snarvei :-) Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Da må du ta kontakt med noen som driver med sånt, som har areal og ressurser til det ^^ Såvidt jeg vet kan det bare være kunstnere, andre møbelsnekkere, folk som driver med det på hobbybasis. Jeg har drevet med bueskyting en gang i tiden, hvor jeg ble kjent med en engelskmann som hadde en del forskjellig treverk i hjemmet. Lagde egen kano, buer, fiskestenger og annet morsomt. Det finnes nok folk og grupper naturlig tilhørende det her rundt omkring. Hvordan du skal komme i kontakt med dem; Kanskje det beste er å prøve å bli med i grupper på facebook. En velplassert lapp på en butikktavle kan fange noens oppmerksomhet. Kunstnerforeninger i byen du bor i. Må forhøre deg rundt. Kanskje å leie et lite lager til 500 kr/mnd kan være løsningen? Kjøpe en avfukter så du kan kontrollere luftfuktigheten i det rommet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå