allak Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hei, Ønsker meg god lyd på mitt lille hjemmekontor. Er det noen forslag? jeg ønsker primært blåtann da den blir koblet opp mot bærbar pc. Tips og forslag? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 (endret) Hei, Ønsker meg god lyd på mitt lille hjemmekontor. Er det noen forslag? jeg ønsker primært blåtann da den blir koblet opp mot bærbar pc. Tips og forslag? Budsjett? Hva er det du definerer som god lyd? Edit: Hvordan er det med plass? Endret 20. november 2018 av j-- Lenke til kommentar
allak Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Bra spørsmål budsjett ca 2-4K(eller billigere) Plassen er forholdsvis begrenset, så noe kompakte saker, eventuelt lydplanke vil være bra. Trenger ikke veldig høy lyd, men god kvalitet på det som kommer ut. Med andre ord en del bedre enn Laptop -høytalere eller innebygd høyttaler i skjermen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Sonos One Trådløs høyttaler1998 1 998,- /stk Eventuelt logitech men er vel ikke kjent for å gi mye lyd for pengene men de er billigere. Creative har vel mye samme men prioriter ikke lydkvalitet er pris viktigere. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Klipsh R-14PM: https://www.komplett.no/product/987046/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/subwoofere/klipsch-r-14pm-aktive-hoeyttalere# Låter vesentlig bedre og større enn hva størrelsen tilsier: Har vært solgt for helt nede i kr. 2000,- tidligere og da er de rett og slett et kupp. Kanskje de dukker opp til en god pris på fredag..? Lenke til kommentar
blodhild Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 mackie cr series gir ganske ok lyd for prisen:) fra 924 og opp:) Lenke til kommentar
allak Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Sonos One Trådløs høyttaler1998 1 998,- /stk Eventuelt logitech men er vel ikke kjent for å gi mye lyd for pengene men de er billigere. Creative har vel mye samme men prioriter ikke lydkvalitet er pris viktigere. Hei, disse har jeg sett på tidligere da jeg har hørt mye bra om de. Vil disse kunne fungere fint fra Macbook, justere lyd og skifte sanger fra macen, eller må dette gjøres fra selve høytaleren? Og vil denne fungere fint med itune/Music eller er det spotify som gjelder? Denne har ikke blåtann, men vil det i praksis fungere likt når både mac og sono er på samme nettverk? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Du må ha to for stereo. Hvem betaler 2000 kr for mono? Lenke til kommentar
allak Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Dette skal visstnok fungere fint fra Mac via AirPlay 2, så slipper en å surre i sonos appen, spiller rett fra iTunes :-) Lenke til kommentar
allak Skrevet 13. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2018 Hei, Har kjøpt to Sonos one som jeg har på kontoret, denne spiller fint fra ipad og iphone via airplay 2. Men, hvordan setter jeg opp slik at sonos blir "hoved-lyd-kilden" på min windows 10 maskin? Jeg har lastet ned Sonos Controller for Win 10, og "sluppet" den gjennom brannmuren, men jeg finner ikke ut hvordan jeg definerer den som "hovedhøytaler"... Noen forslag? Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Hva med en liten bluetooth amp fra Ebay koblet til vanlige, passive høyttalere? Da har du et enormt utvalg av høyttalere å velge i og kan finne noen som passer skrivebordet ditt perfekt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Hei, Har kjøpt to Sonos one som jeg har på kontoret, denne spiller fint fra ipad og iphone via airplay 2. Men, hvordan setter jeg opp slik at sonos blir "hoved-lyd-kilden" på min windows 10 maskin? Jeg har lastet ned Sonos Controller for Win 10, og "sluppet" den gjennom brannmuren, men jeg finner ikke ut hvordan jeg definerer den som "hovedhøytaler"... Noen forslag? Har ikke Sonos, men prøv å høyreklikke høyttalerikonet på oppgavelinjen og velg sound settings eller tilsvarende på norsk. Se om du får valgt dem i øverste nedtrekkmenyen i vinduet som da kommer opp. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Hvis det er BT høytaler du er ute etter så kan jeg anbefale JBL Charge 3 .. Så kan du bruke den andre plasser enn kontoret også https://www.prisjakt.no/product.php?p=3642538 Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Hvis det er BT høytaler du er ute etter så kan jeg anbefale JBL Charge 3 .. Så kan du bruke den andre plasser enn kontoret også https://www.prisjakt.no/product.php?p=3642538 Han gjennopplivet bare tråden, har visst kjøpt sonos allerede... Litt kaffe eller lønsj snart? 1 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Han gjennopplivet bare tråden, har visst kjøpt sonos allerede... Litt kaffe eller lønsj snart? Oops! *Intensiverer kaffeinntaket* Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 (endret) TS: Således kanskje Endret 13. desember 2018 av Mickey_OT Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Å fan .. kaffe og sigg skjønner jeg ja. ? Lenke til kommentar
allak Skrevet 13. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2018 TS: Således kanskje Takk for mange og kjappe svar:-) Har forsøkt dette, men problemet er at sonos ikke dukker opp som et alternativ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå