Gå til innhold

Familiekonto og PS+


Kjetso

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en foreldrekonto som er satt som primærkonto og to barnekontoer - satt opp som familiekontoer. Alt har fungert strålende. De har for det meste spilt Fortnite, og da behøver man ikke PS+ for å spille online.

 

Kjøpte nå 12mnd PS+ fra foreldrekontoen slik at barna kan spille online også med andre spill.

 

Det dukker kun opp PS+ tegn etter foreldrekonto navnet og ikke barnekontoene. Skal det være slik?

 

Er det også slik at det er kun foreldrekontoen som kan laste ned de månedlige PS+ gratisspillene? Mao at dette må gjøres fra foreldrekontoen?

 

Og, til 9 åringens fortvilelse, vi fikk ikke lastet ned gratis Fortnite PS+ Celebration Pack til barnekontoene, kun til foreldrekontoen. Noen som har fått lastet ned til barnekontoene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du fant kanskje ut av denne selv, siden det har gått noe tid.

 

Men man kan kun dele PS+ med andre brukere dersom PS+-kontoen har konsollen satt som sin primærkonsoll. Dette for å unngå at du kan sette opp en konto på konsollen til en kompis for å også gi han PS+ fordeler.

 

 

Steg for steg:

- Logg inn på foreldrekontoen

- Åpne Settings

- Naviger til PSN-menyen

- Velg "Activate as Your Primary PS4" -> Activate.

 

Alle kontoene skal da få online multiplayer og mulighet til å spille nedlastede PS+ spill

Endret av Wessa
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har samme problem. kjøpte ps+ på foreldrekontoen (som jeg stortsett ikke bruker til noe annet en å administrere kontoen til min sønn)

 

må jeg da laste ned spill via min konto for at han skal kunne bruke de??

 

burde jeg heller lagt pengene i "wallet" å kjøpt pluss fra hans konto?

Lenke til kommentar

Leste at dersom PS+ ikke ble aktivert for alle brukere, så er det lurt å resette playstation og legge inn brukere på nytt for at alle brukere skal få PS+. Ikke testet selv enda.

 

  1. Det er noen begrensninger på de brukere som ikke har egen betalt PS+. Tror ikke de får rabbaterte spill. Hovedbruker må da kjøpe spill og så får de andre brukerne tilgang,
  2. Vær obs på at noen spill, som Fortnite. De kaller spill for spill-elementer eller extension pack. Her gjelder bare den bruker som har kjøpt. Så her må du sette inn penger på wallet og enable barn at barn kan bruke av din wallet. Og kjøpe med ditt barns konto. 

Her fant jeg en fungerende link med med informasjon hva som fungerer for "PlayStation Plus features your friend can use*"

 

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/playstation-plus/playstation-plus/sharing-playstation-plus-benefits-with-a-friend-on-playstation-4/

Lenke til kommentar

Kompliserte greier. Derfor har jeg laget bare en konto til min 10-åring. Har registrert at han er 19 år gammel. Men jeg er usikker på om det er lurt av meg. Jeg kjenner ikke til hva slags innhold han kan få tilgang til. Jeg vet heller ikke om eventuelle reklamer og gratisspill tilpasses kontoeierens alder.

 

Sikkert veldig dumt av meg, men jeg orker ikke masse rot med tanke på hvem/hva/hvor/deling etc.

 

(Jeg har ingen konto. Kun en konto hos oss. Hans konto).

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...