DirekteDemokrati Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Førøvrig står det i TU nå den 16 november om verdens største hybride passasjerskip som Color Line skal sette inn i skytteltrafikk mellom Sandefjord og Strømstad fra 2019. Super-Skipet som er skreddersydd for strekningen er 160 meter langt,har plass til 2000 mennesker og 500 biler. Det bygges i Ulsteinvik hos Ulstein Verft,heldigvis det også en norsk bedrift. Synd Sandefjord kommune ikke satte krav om gass turbin som motor, så Color line gikk for diesel motorer som skal kjøres på tungolje. Tungolje er billigere og gir mer effekt ut av motorene enn diesel. Skroget er ferdig, nå er det "pyntingen" igjen. Timelapse av slutten på byggingen: https://www.facebook.com/colorline/videos/264270337496497/ Endret 21. november 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Førøvrig står det i TU nå den 16 november om verdens største hybride passasjerskip som Color Line skal sette inn i skytteltrafikk mellom Sandefjord og Strømstad fra 2019. Super-Skipet som er skreddersydd for strekningen er 160 meter langt,har plass til 2000 mennesker og 500 biler. Det bygges i Ulsteinvik hos Ulstein Verft,heldigvis det også en norsk bedrift.Synd Sandefjord kommune ikke satte krav om gass turbin som motor, så Color line gikk for diesel motorer som skal kjøres på tungolje. Tungolje er billigere og gir mer effekt ut av motorene enn diesel. Skroget er ferdig, nå er det "pyntingen" igjen. Timelapse av slutten på byggingen: https://www.facebook.com/colorline/videos/264270337496497/ Ikke noe å utsette på teknologien i Ulsteinvik. Lenke til kommentar
Christer Langum Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Førøvrig står det i TU nå den 16 november om verdens største hybride passasjerskip som Color Line skal sette inn i skytteltrafikk mellom Sandefjord og Strømstad fra 2019. Super-Skipet som er skreddersydd for strekningen er 160 meter langt,har plass til 2000 mennesker og 500 biler. Det bygges i Ulsteinvik hos Ulstein Verft,heldigvis det også en norsk bedrift.Synd Sandefjord kommune ikke satte krav om gass turbin som motor, så Color line gikk for diesel motorer som skal kjøres på tungolje. Tungolje er billigere og gir mer effekt ut av motorene enn diesel. Skroget er ferdig, nå er det "pyntingen" igjen. Timelapse av slutten på byggingen: https://www.facebook.com/colorline/videos/264270337496497/ Så vidt jeg vet er det ikke tillatt å gå på tungolje langs norskekysten sør for Stadt? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Så vidt jeg vet er det ikke tillatt å gå på tungolje langs norskekysten sør for Stadt? Alle Color Line ferger går på tungolje. Jobbet der så vet såpass. Hva som er lov og ikke, aner jeg ikke. Eller om de har spesielle fritak Fant jeg en avis artikkel. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/q8g8o/Superspeed-ma-fa-drivstoff-fra-tankbat Endret 22. november 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Ja det er vanskelig nok å drive næring i dette litt grisgrendte landet. Hadde det ikke vært for Kjos så hadde man jo ikke hatt så mange rimelige reisealternativer, selv om det gikk utover f.eks. gratis ombordmaten på flyene som fantes før i tiden når flybillettene var ganske mye dyrere. Fly KLM du, så ser du at ombordmat kan kombineres med billige billetter. Når jeg skal reise så har jeg aldri sett Norwegian være billigst mellom Amsterdam og Oslo. Frem og tilbake med KLM kan fort koste mindre enn en vei med Norwegian. I tillegg får man god service og en knøttliten matpakke ombord. Ikke er det utflagget personell heller. Hvordan Kjos kan ta seg bedre betalt jevnt over på den strekningen er i grunn litt merkelig, men det er mulig KLM spekulerer i at kundene flyr videre med de. Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Så vidt jeg vet er det ikke tillatt å gå på tungolje langs norskekysten sør for Stadt? Tror nok ikke Color Hybrid går på tungolje nei. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Fly KLM du, så ser du at ombordmat kan kombineres med billige billetter. Når jeg skal reise så har jeg aldri sett Norwegian være billigst mellom Amsterdam og Oslo. Frem og tilbake med KLM kan fort koste mindre enn en vei med Norwegian. I tillegg får man god service og en knøttliten matpakke ombord. Ikke er det utflagget personell heller. Hvordan Kjos kan ta seg bedre betalt jevnt over på den strekningen er i grunn litt merkelig, men det er mulig KLM spekulerer i at kundene flyr videre med de. KLM er gode på service det har jeg hørt. Men i all verden så dårlige web-server'e de sitter med da. De låser seg jo over en lav sko. De må seriøst bytte ut hele web-løsningen sin. Endret 22. november 2018 av G Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Tror nok ikke Color Hybrid går på tungolje nei. Den gjør nok det om ikke Sandefjord kommune krever no annet. Kikket ikke spesielt etter det når jeg så på tegningene da jeg ikke hadde noe med maskin og gjøre. Fordi du må ha varme på drivstoff rørene, da tungolje er så tjukt det er nesten fast form ved lav temperatur Diesel motorene som skal inn i den er en nyere utgave av de som er på superspeed båtene. Og det heter dieselmotorer, men kan kjøres på tungolje og. Samme som eldre diesel biler kan kjøres på hva enn av olje nesten. Fra matolje til tungolje. Endret 22. november 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå