Gå til innhold

NRK: Color Line får ikke bytte ut norske sjøfolk med billigere arbeidskraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan muligens være bra for de 700 ansatte.

 

Men hva med enda bedre fergedekning. Det blir jo mindre penger på ferjeinvesteringer. Nå ble jo f.eks. New Castle - Stavanger stengt pga. påståtte høye dieselkostnader. Hvor mange tiår må jeg vente på å få se en elektrisk ferje den veien?

Lenke til kommentar

Rettferdigheten har seiret! Hurra for den norske sjømann og kvinne! Takk KrF. Nå kan Color Line konsentrere seg om å ta vare på sine ansatte norske sjøfolk som hver dag står på,og som har æren for at Color Line er blitt det solide selskapet det er i dag. Jeg gleder meg til neste tur med Superspeed hvor jeg og min kjære får den beste service fra stolte flotte norske sjøfolk hos Color Line på turen mellom Kristiansand og Hirtshals og retur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan muligens være bra for de 700 ansatte.

 

Men hva med enda bedre fergedekning. Det blir jo mindre penger på ferjeinvesteringer. Nå ble jo f.eks. New Castle - Stavanger stengt pga. påståtte høye dieselkostnader. Hvor mange tiår må jeg vente på å få se en elektrisk ferje den veien?

Til en by som Newcastle må du ha endel passasjerer hele tiden, eller så må det være cargo du lever av.

Og med tanke på at fly er ofte billigere og endel kjappere til Newcastle så vil folk ofte fly. Ikke så lett når det begynner og bli litt avstand. Og Stavanger er vel ikke det mest sentrale stedet og komme med Cargo til Norge, litt langt til Oslo osv.

 

Kunne nok spart noe tungtrafikk på vestlandet, men hvor stort behovet er aner jeg ikke. Men hadde det vært lønnsomt hadde nok noen hatt den ruta i drift.

 

Feks Kristiansand-Hirtshals lever på passasjerer, mens Larvik-Hirtshals lever på cargo(Lastebiler fulle av gods)

 

Er bra av regjeringen, men de som jobber i Color Line har hatt slike "trussler" over seg siden 90 tallet.. 

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja det er vanskelig nok å drive næring i dette litt grisgrendte landet. Hadde det ikke vært for Kjos så hadde man jo ikke hatt så mange rimelige reisealternativer, selv om det gikk utover f.eks. gratis ombordmaten på flyene som fantes før i tiden når flybillettene var ganske mye dyrere.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja det er vanskelig nok å drive næring i dette litt grisgrendte landet. Hadde det ikke vært for Kjos så hadde man jo ikke hatt så mange rimelige reisealternativer, selv om det gikk utover f.eks. gratis ombordmaten på flyene som fantes før i tiden når flybillettene var ganske mye dyrere.

 

Ja ikke sant,det kostet 10000kr tur retur Oslo-Evenes før Kjos kom inn i bilde,og flymaten var samme greiene som i dag. Men sjefene i SAS svømte i lønninger..hurra for Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rettferdigheten har seiret! Hurra for den norske sjømann og kvinne! Takk KrF. Nå kan Color Line konsentrere seg om å ta vare på sine ansatte norske sjøfolk som hver dag står på,og som har æren for at Color Line er blitt det solide selskapet det er i dag. Jeg gleder meg til neste tur med Superspeed hvor jeg og min kjære får den beste service fra stolte flotte norske sjøfolk hos Color Line på turen mellom Kristiansand og Hirtshals og retur.

 

God humor!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Rettferdigheten har seiret! Hurra for den norske sjømann og kvinne! Takk KrF. Nå kan Color Line konsentrere seg om å ta vare på sine ansatte norske sjøfolk som hver dag står på,og som har æren for at Color Line er blitt det solide selskapet det er i dag. Jeg gleder meg til neste tur med Superspeed hvor jeg og min kjære får den beste service fra stolte flotte norske sjøfolk hos Color Line på turen mellom Kristiansand og Hirtshals og retur.

 

God humor!

Humor at norske politikere støtter opp om norske sjøfolk som jobber i ett norsk selskap som betaler sine skatter til Norge,pluss handler mye tjenester i norge og har ledelsen sittende i Norge,bruker pengene de tjener på å handle i Norge,øker kjøpekraften i Norge,og derved øker omsetningen for AS Norge? Jeg vil kalle avgjørelsen til norske politiker overfor Color Line for en gedigen Vinn-Vinn-avgjørelse som hele det norske samfunn tjener på. Det er ett ordtak som sier at: Hvem har vi hvis vi ikke har våre egne? Vi kan ikke fortsette å selge ut næringslivet i Norge til utlendinger,til slutt går jo heile Norge på Nav..og hvor kommer skattene fra da..?

Lenke til kommentar

Humor at norske politikere støtter opp om norske sjøfolk som jobber i ett norsk selskap som betaler sine skatter til Norge,pluss handler mye tjenester i norge og har ledelsen sittende i Norge,bruker pengene de tjener på å handle i Norge,øker kjøpekraften i Norge,og derved øker omsetningen for AS Norge? Jeg vil kalle avgjørelsen til norske politiker overfor Color Line for en gedigen Vinn-Vinn-avgjørelse som hele det norske samfunn tjener på. Det er ett ordtak som sier at: Hvem har vi hvis vi ikke har våre egne? Vi kan ikke fortsette å selge ut næringslivet i Norge til utlendinger,til slutt går jo heile Norge på Nav..og hvor kommer skattene fra da..?

 

I løpet av mine 20+ år i Norge har jeg reist med Color Line til hjemlandet ganske mange gange av ren og skjær nødvendighet for særlig "servicen" har i alle de årene vært ikke-eksisterende.  At du da spesielt fremhever servicenivået gjorde at jeg tenkte der var en god sjanse for at at du hadde skrevet det hele med en god dose sarkasme.  

 

Formentlig blir dette starten på slutten på Color Line, men det er egentlig greit det. 

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til neste tur med Superspeed hvor jeg og min kjære får den beste service fra stolte flotte norske sjøfolk hos Color Line på turen mellom Kristiansand og Hirtshals og retur.

 

Jeg gleder meg aldri til tur med Color Line, selv på de nyeste fergene er servicen under par.

 

I morgen blir det tur med Color Line, da med MS Bohus, en balje fra 1971 som så vidt flyter, og hvor maten er så dårlig at jeg ikke en gang unner min verste fiende å spise noe ombord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Humor at norske politikere støtter opp om norske sjøfolk som jobber i ett norsk selskap som betaler sine skatter til Norge,pluss handler mye tjenester i norge og har ledelsen sittende i Norge,bruker pengene de tjener på å handle i Norge,øker kjøpekraften i Norge,og derved øker omsetningen for AS Norge? Jeg vil kalle avgjørelsen til norske politiker overfor Color Line for en gedigen Vinn-Vinn-avgjørelse som hele det norske samfunn tjener på. Det er ett ordtak som sier at: Hvem har vi hvis vi ikke har våre egne? Vi kan ikke fortsette å selge ut næringslivet i Norge til utlendinger,til slutt går jo heile Norge på Nav..og hvor kommer skattene fra da..?

 

I løpet av mine 20+ år i Norge har jeg reist med Color Line til hjemlandet ganske mange gange av ren og skjær nødvendighet for særlig "servicen" har i alle de årene vært ikke-eksisterende.  At du da spesielt fremhever servicenivået gjorde at jeg tenkte der var en god sjanse for at at du hadde skrevet det hele med en god dose sarkasme.  

 

Formentlig blir dette starten på slutten på Color Line, men det er egentlig greit det. 

Jeg har alltid opplevd god service ombord i båtene til Color Line med svært hyggelige og imøtekommende mennesker både på dekk,i frokostsal og i butikkene. Så har bare hatt positive og flotte turer med skipene til Color Line og håper de trivelige norske sjøfolkene ombord nå kan konsentrere seg om ei trygg fremtid for seg og familien. I tillegg vil avgjørelsen styrke selskapet på sikt,pga den solide kvaliteten norske sjøfolk er kjent for i utførelsen av jobben de gjør på båtene.

Lenke til kommentar

 

Jeg gleder meg til neste tur med Superspeed hvor jeg og min kjære får den beste service fra stolte flotte norske sjøfolk hos Color Line på turen mellom Kristiansand og Hirtshals og retur.

 

Jeg gleder meg aldri til tur med Color Line, selv på de nyeste fergene er servicen under par.

 

I morgen blir det tur med Color Line, da med MS Bohus, en balje fra 1971 som så vidt flyter, og hvor maten er så dårlig at jeg ikke en gang unner min verste fiende å spise noe ombord.

Pussig å høre.. Prøv å lese Sandefjord Blad fra 3 desember 2014 om damene som alltid bruker Bohus på handleturene sine. De sier de gjør det pga at de elsker atmosfæren ombord og at maten er veldig god og mannskapet fantastiske.

Lenke til kommentar

Pussig å høre.. Prøv å lese Sandefjord Blad fra 3 desember 2014 om damene som alltid bruker Bohus på handleturene sine. De sier de gjør det pga at de elsker atmosfæren ombord og at maten er veldig god og mannskapet fantastiske.

Alle elsker Bohus, artig og høre mange av de som jobber der av de eldre. "Når Bohus legger til kai for sistegang, legger jeg også til kai."

De elsker rett og slett det skipet.

 

Enkelte klager på service fordi de ikke fikk vindusplass med fult skip. Er ikke nok vindusplasser til det du..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Førøvrig står det i TU nå den 16 november om verdens største hybride passasjerskip som Color Line skal sette inn i skytteltrafikk mellom Sandefjord og Strømstad fra 2019. Super-Skipet som er skreddersydd for strekningen er 160 meter langt,har plass til 2000 mennesker og 500 biler. Det bygges i Ulsteinvik hos Ulstein Verft,heldigvis det også en norsk bedrift.

Endret av ACYBN18O
Lenke til kommentar

De sier de gjør det pga at de elsker atmosfæren ombord og at maten er veldig god og mannskapet fantastiske.

 

Ja, atmosfæren ombord i en 47 år gammel balje som for lengst burde endt opp som skrapstål på en strand i Afrika, er til å ta og føle på, særlig i litt sjø.

 

Alle elsker Bohus ...

 

Enkelte klager på service fordi de ikke fikk vindusplass med fult skip. Er ikke nok vindusplasser til det du..

 

Ehm, nei, alle elsker ikke Bohus.

Hva skal man med vindusplass, når vinduene er så små og skitne at man ikke kan se ut uansett.

Jeg reiser dog en del, ofte med Superspeed, enkelte ganger med Fantasy eller Magic, men veldig ofte med Bohus fra Strømstad til Sandefjord, for så å ta Fjordline tilbake til Strømstad, som er en helt annen opplevelse, selv om besetningen i stor grad er dansk.

 

Førøvrig står det i TU nå den 16 november om verdens største hybride passasjerskip som Color Line skal sette inn i skytteltrafikk mellom Sandefjord og Strømstad fra 2019.

Ja, takk og pris, det var først snakk om 2020, deretter var det noe usikkerhet på om det ble noe, men nå hevder altså Color Line at de to nye skipene skal settes inn sommeren 2019, personlig er jeg særdeles optimistisk og håper det blir bedre enn Bohus/Viking.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

 

De sier de gjør det pga at de elsker atmosfæren ombord og at maten er veldig god og mannskapet fantastiske.

Ja, atmosfæren ombord i en 47 år gammel balje som for lengst burde endt opp som skrapstål på en strand i Afrika, er til å ta og føle på, særlig i litt sjø.

 

Alle elsker Bohus ...

 

Enkelte klager på service fordi de ikke fikk vindusplass med fult skip. Er ikke nok vindusplasser til det du..

Ehm, nei, alle elsker ikke Bohus.

Hva skal man med vindusplass, når vinduene er så små og skitne at man ikke kan se ut uansett.

Jeg reiser dog en del, ofte med Superspeed, enkelte ganger med Fantasy eller Magic, men veldig ofte med Bohus fra Strømstad til Sandefjord, for så å ta Fjordline tilbake til Strømstad, som er en helt annen opplevelse, selv om besetningen i stor grad er dansk.

 

Førøvrig står det i TU nå den 16 november om verdens største hybride passasjerskip som Color Line skal sette inn i skytteltrafikk mellom Sandefjord og Strømstad fra 2019.

Ja, takk og pris, det var først snakk om 2020, deretter var det noe usikkerhet på om det ble noe, men nå hevder altså Color Line at de to nye skipene skal settes inn sommeren 2019, personlig er jeg særdeles optimistisk og håper det blir bedre enn Bohus/Viking.

Bare å glede seg til nye skip med norske sjøfolk! Endret av ACYBN18O
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...