Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med å bruke webcam på MSN hjelp...


Anbefalte innlegg

Har vært på ferie i Thailand, og fant der et webcam som jeg syntes virket OK. Prøvde kameraet der nede på en pc med WinME. Det var ikke noe problem å bruke det på MSN da.

Her hjemme installerer jeg kameraet, kobler opp MSN, men nei. Det står bare "kobler til ...........", og ingenting mere hender. Er sikker på at jeg gjør alt på samme måte som i Thailand.

Jeg har prøvd både med Win2000 og XP, men det samme.

Bruker siste ver. av MSN, samme som de jeg prøver å koble opp mot.

Har prøvd å slå av brannmur, men nei. :no:

Kameraet heter "Eye-on", og er vel ikke det mest brukte her i landet...

Noen som har en ide om hva som er feil?

All hjelp mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vært inne på produsentens web-side å sjekka for eventuell programvare som du kanskje trenger for å bruke kameraet? Jeg har et vanlig dv-kamera som jeg bruker som webcam. For å få det til å fungere med msn så måtte jeg laste ned et program beregnet til webcam. Hvis du kanskje kan gi litt mer spesifikk informasjon om webcam'et ditt så kanskje jeg kan hjelpe deg med å finne noe.

 

MVH Lars

Lenke til kommentar

Vel, det er et "keyter eye-on 1000F". Billige greier. Kjører det på et USB 2.0 kort, og kamera er USB 1. Mulig det er noe der. Har forsket litt, og funnet at den brikken som er i kameraet ikke funker i XP/2000 når den brukes i (enkelte?) andre kamera. Den er produsert av AOX.

Det er noen som har laget ny firmware for denne brikken, samt komponert drivere. Oppdatering må gjøres i win98, da det ikke går i XP/2000. Lurer litt på om jeg skal prøve. Noen erfaringer? Driverene som benyttes er aox402sc.sys, aox402vc.sys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...