Gå til innhold

Grensen på 350 kroner for netthandel fjernes!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absurd, hva har det å si? den største "handelslekasjen" skjer jo på Svinesund. Skal straffe dem som dor langt unna grensa.

Jeg kommer nok til å svenskehandle, men kan ikke få gjort denne så mange ganger i løpet av et år. Blir en del drivstoffutgifter av det og bompenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert 80% av pakkene jeg får fra kina (Aliexpress) er jo "gaver".

Posten må vel være glad, de må ansette en haug med nye personer, får å kunne ta unna alle pakkene som blir å komme å må tolles. Eller tror dere det blir 2-4 ukers behandlingstid for alle pakken fra utlandet. 

Lenke til kommentar

Sikkert 80% av pakkene jeg får fra kina (Aliexpress) er jo "gaver".

Posten må vel være glad, de må ansette en haug med nye personer, får å kunne ta unna alle pakkene som blir å komme å må tolles. Eller tror dere det blir 2-4 ukers behandlingstid for alle pakken fra utlandet.

Ballen ligger hos Posten. På tide å fjerne gebyret de tar på pakker fra utlandet som overstiger grensen. Alternativt blir det langt, langt mindre for de å gjøre.

Tipper at alle pakker merket som gaver vil bli stoppet og åpnet

Da må Tollvesenet også øke bemanningen.

Endret av Uderzo
Flettet innlegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta med alt av verdier å flytte utenlands, kan det være en varig god løsning? Blir ihvertfall kvitt det sure regnværet på vestlandet om en gjør et slikt grep. Det vil også være behjelpelig overfor nordmenn som da slipper en like høy inflasjon, siden jeg da ville ha brukt mesteparten av mine penger i utlandet. Dette må jo være vinn-vinn for alle parter.

Nei, skal man stoppe noe mer av inflasjonen, så må man jo begrense utskriving av kredittkort. Det hadde også vært litt sunt.

Endret av G
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ballen ligger hos Posten. På tide å fjerne gebyret de tar på pakker fra utlandet som overstiger grensen. Alternativt blir det langt, langt mindre for de å gjøre.

Posten har vel sagt at det ikke er aktuelt for dem å fjerne gebyret, blir vel som i Sverige der de måtte sende tilbake 400 000 pakker, fordi ingen hentet de. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvilke nordiske bedrifter som har kjøpt politikerene denne gangen.

Det er Gud det, i form av Kristelig Folkeparti, som er for folket, bare ikke folket i Norge.

Økt skatt, mindre taxfree og ingenting uten moms ... pengene går til barnefamilier og mer bistand, gratulerer med å ha fått et dusteparti med 4.2% oppslutning inn i regjering.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er Gud det, i form av Kristelig Folkeparti, som er for folket, bare ikke folket i Norge.

Økt skatt, mindre taxfree og ingenting uten moms ... pengene går til barnefamilier og mer bistand, gratulerer med å ha fått et dusteparti med 4.2% oppslutning inn i regjering.

Håper dette er startskuddet på øking av sperregrensen at folk innser hva for noe tull disse mikropartiene kommer med og hvor mye kunstig makt de har.  Samme gjelder mdg i Oslo der AP er livredde for å miste makt så de lar dem holde på slik de ønsker. 

Norge trenger faktisk en Trump, en som tør og si nok er nok og ta et oppgjøre med et "politisk korrekte" . Vanlig abreider blir skattet i opp og ned over alt og sitter med mindre og mindre, mens mer og mer blir kastet etter folk som nekter og jobbe, ikke fordi de ikke kan, men fordi de gidder ikke. Hvordan skal dette ende for samfunnet etter oljen? 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det Posten, eventuelt PostNord, som bestemmer fortollingsgebyret, eller Tolletaten?

Kan de finne en bedre løsning på dette innen 2020?

F.eks etter størrelse.

Det er Posten og de andre private aktørene som selv bestemmer fortollingsgebyret. Det er ingen regler for hvor høyt det kan være så sånn ender du opp med at Postnord kan ta 839kr i fortolling for en pakke til en verdi av 177kr.

Det står faktisk skrevet en plass at for posten så skal fortollingsgebyret bare dekke de faktiske kostnadene med fortollingen og skal ikke brukes for å subsidiere posten sine andre tjenester men etter det jeg kan se så er det bare en lov på bok og ikke noe som noen bryr seg om blir fulgt eller ikke.

Endret av Kirikovski
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...