Gå til innhold

Maskina resetter seg i winxp etter feilmelding

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp hjem maskina mi fra service hos komplett med ny HD da den gamle var blitt defekt.. Drar glad og lykkelig hjem for å legge inn winxp på min nye HD, men etter alt er oppe og går får jeg omsider en popup som sier:

"Windows must now restart because the remote procedure call (RPC) service terminated unexpectedly"

Etter denne kommer har jeg 60 sekunder til maskina booter. Har kjørt "The Cleaner" og fant ingen trojaner (var en som forslo at det var en msblast trojan). Tviler på at det er en trojan ettersom systemet er helt fresht.

Hva kan dette være da? er utrolig plagsomt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmmm jeg fant ut følgende med symantec security check:

C:\WINDOWS\system32\mslaugh.exe is infected with W32.Blaster.E.Worm

C:\WINDOWS\system32\wins\DLLHOST.EXE is infected with W32.Welchia.Worm

Hva gjør jeg nå? :scared:

Endret av White
Lenke til kommentar

Har nesten hatt det samme.... jeg lastet ned en patch fra microsoft med sikkerhets oppdateringer... prøv det da går det nok bort..... :D

Edit: prøv også å laste ned noe fra symantec hvis du søker på msblast eller noe sånt......

GOD JUL :xmas:

Endret av magnum_h_a
Lenke til kommentar
Har nesten hatt det samme.... jeg lastet ned en patch fra microsoft med sikkerhets oppdateringer... prøv det da går det nok bort.....  :D

GOD JUL  :xmas:

Enten har man det eller ikke ..... :wow:

Den begynte å telle ned fra 30 sekunder hos meg.....

Da har du allerede fått shiten i boxen din........

Lenke til kommentar

For å oppsummere MSBlaster-problemet og løsning på hvordan sikre seg og bli kvitt denne:

Viruset/Trojaneren utnytter et RPC-hull i Windows. Enkleste måten å oppdage at man er infisert, er at man etter et par minutters oppetid i Windows, vil få opp et vindu som forteller om en feil i RPC og teller ned til maskinen vil restarte. Det er ikke mulig å avbryte denne operasjonen.

Alle maskiner tilknyttet nettet og som ikke installerer fiks/oppdaterer Windows, vil får denne trojaneren.

Forklaring på hva MSBlaster gjør, hvordan sikre seg og fjerning ved ev. infisering, finnes hos Symantec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...