Gå til innhold

Tips til "fornuftig" high end build

Anbefalte innlegg

Ja, da var det dags og kjøpe ny pc igjen da. Jeg avventer jo selvfølgelig blakk fredag, for å se om ting kommer litt mer på tilbud men ellers er lista mi ganske spikra fra min side.

Ting PC skal brukes til er FPS gaming, titler som CS, eldre BF titler kanskje nye spill etterhvert osv...

Så målet mitt her er og lande på noe litt utenom det vanlige, men samtidig en ganske high en build som gir meg gode fps til frokost middag og lunch.

Jeg har lenge vært innom ultrawide, men føler på nåværende tidspunkt at det koster mer enn det smaker, hvertfall når jeg ser at @nizzen er avhengig av 2x2080ti til å dra BF1 til gode FPS tall :p samt hz + ms er jo rett og slett ikke godt nok i mine øyne per nå, hva om jeg dør pga det osv :p

Jeg har ett Sennheiser HD 700 headsett fra før som jeg skal bruke som gamingheadsett og er dermed ute etter en ekstern mic, jeg tror kanskje modmic er ett godt valg og har derfor lagt det ved i lista, da både kvaliteten og prisen ikke er så altfor gal.

Lista slik jeg tenker den per nå. Blir nok litt mer research fram mot fredag, men setter hjertelig pris på inspill! (ellers ser jeg at mye er utsolgt for tida, men det er ikke noe hast så det går fint)

https://www.prisjakt.no/list.php?l=523444&view=l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg valgt et kabinett med litt bedre airflow egenskaper enn det du satte opp. Så ville jeg valgt et bedre hovedkort, iallefall om du skal overklokke. Skal du kjøre CPU stock, så er det kanskje liten vits å bytte da. Z390 Gene kortet til Asus f.eks.

Lenke til kommentar

Intel pro 760p skal visst være raskere etter hva jeg har lest, og har aldri slitt med plassen når jeg har hatt 250gb før.

Tja, adekvat kjøling og pent design er vel grunnen til at jeg velger AIO.

Den har jo fått veldig gode reviews da? 

Hvis ikke blir det vel noe ala snowball eller annen form for desktop mic, men jeg er redd for keyboardstøy osv gjennom slik type mic.

Lenke til kommentar

Kan stemme det, var bare helt vill pris på 970 Evo 500GB

Grei nok grunn det, men kjølingsmessig og lydmessig er jo en av de større towerne til noctua bedre på alle måter

Min opplevelse var ganske crap iaf, men det kan jo hende jeg var uheldig. Tror dog du vil få mer ut av en ordentlig mic på en shockmount.

Lenke til kommentar

Grei nok grunn det, men kjølingsmessig og lydmessig er jo en av de større towerne til noctua bedre på alle måter

Ingen tvil om at de er bra. Greia er bare at Noctua D15 er ganske stor, og blokkerer øverste PCI-E X16 slot på mange hovedkort. Har man extra høye RAM brikker, så kan det også bli et problem. Klart man har jo den mindre Noctua U12S da som er bra, men ville vel ikke hatt den på en 9900K eller 7980XE CPU'er for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at de er bra. Greia er bare at Noctua D15 er ganske stor, og blokkerer øverste PCI-E X16 slot på mange hovedkort. Har man extra høye RAM brikker, så kan det også bli et problem. Klart man har jo den mindre Noctua U12S da som er bra, men ville vel ikke hatt den på en 9900K eller 7980XE CPU'er for å si det sånn.

D15 har jo cutouts til RAM, tror selv en U12S går fint

Lenke til kommentar

D15 har jo cutouts til RAM, tror selv en U12S går fint

Du jeg har testet den jeg altså  ;)  Man kan alltids bare bruke vifta i midten da så klart, men problemet med øverste PCI-E X16 slot er der fordet. Jeg måtte sette skjermkortet lenger ned da jeg brukte min D15.

Lenke til kommentar

Bare vær klar over at med 4266 RAM brikker, så kan du regne med at du må tweake ting i BIOS selv. Nå vet jeg ikke hvor mye du kan om overklokking, men ut av esken setter hovedkortet slike brikker til lavere frekvens. Du kan prøve "XMP profile" først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...