Neida Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hei. Litt lenge siden jeg har flydd nå så jeg lurer på hva man må ta ut av håndbagasjen under sikkerhetskontrollen. Er det bare å sende den igjennom eller må man ta ut pc, kamera, tankkrem osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/sikkerhetskontroll/gjennom-sikkerhetskontrollen Dette skal i plastkasser for gjennomlysning Håndbagasje Større elektriske artikler (for eksempel PC, kamera, nettbrett, håndholdte spill osv.) tas ut av håndbagasjen og sendes separat. Mobiltelefon skal pakkes i håndbagasje eller ytterklær Ytterplagg og jakker Sko med metallinnlegg, belter med metallspenner og lignende Flytende væske, herunder taxfree-varer, væske i 1-literspose (toalettsaker), barnemat, medisiner og lignende Krykker må gjennomlyses i røntgenmaskinen Mobiltelefoner, briller, små hodetelefoner og andre løse gjenstander skal pakkes i håndbagasje eller ytterklær. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 PC må tas ut ig små flasker med flytende væske må ligge i egen pose (maks 100ml per flaske og kun én pose per person). Noen ganger må større elektroniske ting tas ut. Switchen min må ut ca. halvparten av gangene. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Tips: Ikke legg flasker med flytende innhold i posen. Pass på at hver enkelt beholder ikke har mer enn 100ml i seg, men det greiene med at alle beholdere som inneholder væske skal i en plastpose med maksvolum 1 liter er idiotisk. De aller fleste kontrollører bryr seg ikke, så lenge du ikke har ekstremt mye med deg, men ikke i posen. Jeg lærte dette etter å ha flydd ukentlig over en lang periode, der jeg en dag skulle være snill og legge mine toalettsaker i en pose, siden det er jo det man strengt tatt skal. Jeg så at ikke alle tingene mine fikk plass i én pose, noe kontrolløren også oppdaget, og jeg måtte kaste ca. Halvparten. Ting jeg hadde flydd med to ganger i uken de siste 6 månedene, når de ikke lå i plastposer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå