Redaksjonen. Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Uenige om hvor tunnelrute og alternativ rute vil møtes.Rederiforbundet ber Kystverket om forklaring etter Stad-utspill Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hele denne tunnelen er bare galskap og burde stopppes. Bruk pengene på noe mer fornuftig. 5 Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Er stadt en smittebarriære for havbruk? I tilfelle kan dette ødelegge for verdiskaping for havbruksnæringen. Lenke til kommentar
LasseP Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Etter det jeg forstår har det vært minst 30 utredninger, alle med svært negativt samfunnsøkonomisk resultat. Men lokalpolitikerne klarer å presse galskapen gjennom.... 5 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Etter det jeg forstår har det vært minst 30 utredninger, alle med svært negativt samfunnsøkonomisk resultat. Men lokalpolitikerne klarer å presse galskapen gjennom.... Akkurat derfor vi trenger massiv kommunesammenslåing her til lander under 100 kommuner er et fint mål, positive da er vi også blir kvitt KRF og SP; så win win 2 Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 En brann per 800 000 år er uakseptabelt i forhold til et forlis per tiår. Jeg er ikke sikker på at det er så mye lettere å evakuere fra et brennende skip på åpent hav enn i en tunnel med gangvei på hver side heller. Folks risikooppfattelse er skrudd. Litt som at kullkraftverk ukentlig forårsaker like mange dødsfall som alle kjernekraftulykker til sammen gjennom historien, men likevel er det kjernekraft folk blir redd for. 3 Lenke til kommentar
0D33XOD5 Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg har vanskelig for å se at en hendelse som brann vil være farligere i en tunnell som er helt rett, har et stort tverrsnitt/høyde og vei/adkomst på begge sider av fartøyet, en det er på Stadthavet der evakuering betyr gummiflåter på ett av de vanskeligste havstykkene på Norskekysten (der det tar timer å løfte opp 5-600 personer med helikopter og brannbekjempelsen må flys ut . https://www.nrk.no/mr/roses-opp-i-skyene-1.8041412. For på dette havstykket måles det 100-200 døgn med middelvind som er sterkere en den som gir røde trekanter, oppfrodringer om å holde seg inne og instillte ferger i Oslofjorden. For de som synes det er unødvendig så koster den halvparten av det operaen kostet i 2004, omtrent det samme som nye Deichmannske bibliotek som selvsagt folk langs kysten utenom Oslofjorden har liten glede av. Forskjellen er at dette er infrastruktur som gjør det lettere for næringsliv langs kysten å tjene penger til å betale for morroa i Oslo. Det fraktes millioner av tonn gods rundt Stadt som til tider blir heftet av vær og dermed reduserer konkurransedyktigheten til næring langs kysten. Det fraktes også store mengder gods landevegen som kunne vært fraktet på sjø om pålitligheten var bedre (og redusert trafikken gjennom Oslo) Jernbane finnes jo ikke på kysten må vite. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå