AfterGlow Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Ny forskning: Kvanteteknologi gjør kunstig intelligens mye kraftigere Lenke til kommentar
G Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Har menneskehjernen egentlig et binært design? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Har menneskehjernen egentlig et binært design? Ja, derfor vi forstår eller ikke forstår noe Lenke til kommentar
Øyvin Halfdan Thuv Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Har menneskehjernen egentlig et binært design? Nei, hjernen er jo analog. Moderne kunstige nevrale nettverk benytter forøvrig nesten alltid andre typer nevroner en klassiske perceptroner. De kunstige nevronene som ofte er i bruk nå avgir verdier som kan gjengis med et desimaltall. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Meget interessant artikkel. Er slik jeg ser for meg Skynet, en haug med kvante datamaskiner. Kjølt ned av hydrogen Men hvordan er mulighetene for en slik maskin, kan kommunisere og fortelle det den har lært til et binært system feks? Endret 21. november 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
G Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) fine Spørsmålet mitt hører sikkert inn under noe som kunne ha blitt besvart i en eller annen god populærvitenskapelig blekke. Når en ser bilde av en nevron eller hva de heter så er det jo alltids mange forbindelser: Det som alltid har fascinert meg veldig med hjernen er hvordan den omtrent klarer å sanse og nesten handle i sanntid. Synet må jo nødvendigvis være rimelig sanntidsaktig. Og når man så klarer å gjøre avanserte motorikkbevegelser i tillegg - som det å fange en forbisusende ball, eller hva det måtte være.. Endret 21. november 2018 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå