thelebrity68 Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Equinor investerer i regnskog for å bøte på egne CO2-utslipp Lenke til kommentar
mosedotten Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hvem gir man penger til for at en skog ikke skal hugges? Det høres ut som man må betale "beskyttelses penger" til en mafia. -"Gi meg 10 millioner....eller så tar jeg øksa og går og hugger ned skogen min"......" 3 Lenke til kommentar
mosedotten Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg har en liten skogteig på eiendommen. Og noen titalls mål myr... Sikkert endel CO2 lagret der. Kan jeg skrive brev til equinor og foreslå at vi inngår et samarbeide. De betaler meg en sum og jeg signerer en avtale hvor jeg lover å ikke hugge trærne eller drenere myra så CO2'en slippes fri. Hva er vel noen hundretusen for god samvittighet... Kontrakten kan fornyes hvert 10. år for eksempel.... Vi får sikkert takkebrev fra statsministeren med ros for god miljøinnsats. (Hadde vel ikke tenkt å gjøre noe med hverken trærne eller myra uansett....men hvem sier nei til å tjene penger på å forholde seg passiv. 4 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 (endret) Hvem gir man penger til for at en skog ikke skal hugges? Det høres ut som man må betale "beskyttelses penger" til en mafia. -"Gi meg 10 millioner....eller så tar jeg øksa og går og hugger ned skogen min"......" Vi har vel eit ti-tals eksempler på at slike midler går til å kjøpe betre motorsager.Men joda; bare se etter hva som utløser direktørbonusavtalen og utenlandsreiser Bør vi ha tillit til konsernsjef “Eldar Sætre” i Equinor, Ja som sjef for selskapet men det blir helt feil å tro at selskapet ikke driv sin “buissenes” på linje med andre selskap. Som I marked ellers, det er “Nye” selskaper som går forran og tvinger dei etablerte til å endre seg. Hva kan vi så gjøre som kan ha noe effekt av betydning ? Jo, vi kan etablere en helt “transparent” organisasjon som bare har til oppgave å vere referanse for hva dei enkelte produktgrupper utgjør av CO2 utslepp. Vi må stole på folk og Demokratiet, gi Enketmennesket eksakte taller å handle etter i steden for politisk tåkeprat og fanteri. Dette vil trenge en rabiat som meg eller sjefen for “Belona”. Og mandat til å få ut opplysninger fra SSB (Statistisk Sentral Byrå) og gjenngi noke forstålig også fra NTNU. Og pålegge pressen å referere og legge inn linker, og kritisere pressens missvisendes artikler. Tvil ikke på at medieansvarlig, NSA, FSB o.l. les dette, og motarbeider eller gir “fan med fett på”. Bare send meg 42 kr tonnet, eg har plantet skog som representerer langt over 10 000 tonn CO2 (ca 100 000 000 km med bil) 30% av kjøringen i Oslo er til og fra parkering, hva venter Dere på; pris det inn på parkering i morgen. Litt enkelt forklart går 20% av CO2 utsleppet med til mat og husromm, dette gir at 80% av utslippet er ren forlystelse. Canada har opphevet forbudet mot “Canabis” som er forlystelse med svært lavt utslipp (ca det samme som en kålrot i året), sett opp prisen på greiene så holder BNP seg. Endret 21. november 2018 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg håper at slike tiltak ikke investerer i huggeklar skog da. Men at det faktisk følger et ansvar med de pengene som havner i regnskogen, slik at totalt antall trær øker. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Er vel snart på tide og kjøpe eiendom i Sahara og terraforme slik som Kineserne gjør med gobi ørkenen Vi trenger land areal til og gro mer planter Flott og se av Equinor at de gjør dette uten og bli tvunget til det, kudos! Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 "Norge har støttet kampen mot avskoging siden 2008, med rundt 23 milliarder kroner, og skal fortsette dette arbeidet fram mot 2030." Kjøper Equinor og Norge god samvittighet på denne måten, uten at klimaeffekten er merkbar? Er det de som truer med å hugge regnskog, men utsetter hogsten noen 10-år som får penger, eller går pengene til alle land med regnskog? I en film om dette tema kjøpte en engelskmann et lite stykke regnskog i Amasonas, men de som hadde drevet hogst tidligere fortsatte, da ingen myndigheter viste interesse for å lage regler for å verne skogen. Virket som noen 1000-lapper under bordet var det som skulle til for å hugge som før. Skulle ønske TU kunne gå inn i detaljene på dette området, for er det ikke slik at ny skog i Norge samler opp like mye CO2 som gammel regnskog i Amasonas? Hadde Norge hatt en politikk som gikk på å plante ny teakskog der hvor denne skogen er hugget, så hadde jeg forstått mer av politikken på dette området. En form for avlat det vi holder på med, etter min mening. 1 Lenke til kommentar
4U0V1MKL Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 just like the rockefellers (oil companies are responsible human beeings) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå