Gå til innhold

Tesla vil doble antall superladere før utgangen av 2019

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en fantastisk mann!

For en fantastisk mann? Du vet han gjør dette *kun* for profitt? Det går ikke en tanke gjennom hodet til den mannen uten at han tenker på langsidig fortjeneste. Eller marihuana, men det er en annen diskusjon.

Mulig, men han er betydlig mindre opptatt av det enn mange andre. I så fall hadde han ikke giddi og gjort alle de rare prosjektene han gjør. Tror genuinent han synes det er spennende og gøy, og så kommer økonomi inn i andre rekke.

Og hvis han kun er opptatt av profitt, hvorfor har ikke de andre selskapene vært like engasjert? Tror det er fordi de synes det er ubehagelig og på samme tid tror det ikke er penger i det. Heldigvis begynner folk å vise fingeren (dog en minoritet foreløpig) til de tradisjonelle aktørene, og heller satse mer på pioneerene.

• Liker 8
Lenke til kommentar

For en fantastisk mann!

For en fantastisk mann? Du vet han gjør dette *kun* for profitt? Det går ikke en tanke gjennom hodet til den mannen uten at han tenker på langsidig fortjeneste. Eller marihuana, men det er en annen diskusjon.

Gjør han det? Du vet kanskje hva han har i lønn også da...

Nei du, her er nok mer filantropi. Om målet hans var å bli mye rikere enn han allerede er så vet jeg endel bransjer som ville sørget for det veldig mye raskere enn å lage elbiler.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Mulig, men han er betydlig mindre opptatt av det enn mange andre.

Nei. Det er han ikke. Hadde han trodd at Tesla ble ett tapsprosjekt så hadde han ikke ofret en krone eller tanke mer på det. Det samme gjelder *alle* andre prosjekter han har satt fingrene i. Han tenker mye *større* enn andre, men likevel kun i  retning av fortjeneste og makt. Noe han jo får når folk tilber han og tror han er bedre enn han er.

Og når det gjelder de andre firmaene så er det bare at de er litt mer forsiktig og ikke kaster seg ut i det som Musk har vist seg å gjøre med både prosjekter, tv-intervjuer, twitter og alternative beroligende middler. Tror kanskje du skal lese deg *litt* opp på eierstrukturer i de såkalte "andre" her.

Og. Det er en grunn til at de fleste med økonomiske interesser i Musks firmaer; og da særlig Tesla, Hyperloop og The Boring Company; helst vil ha mannen bort fra å ha noe å si i det hele tatt. Noen av de har til og med brukt ordet "galskap" om mannen du tilber. Og disse "noen" kjenner nok mannen bra mye bedre enn deg.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Nei. Det er han ikke. Hadde han trodd at Tesla ble ett tapsprosjekt så hadde han ikke ofret en krone eller tanke mer på det. Det samme gjelder *alle* andre prosjekter han har satt fingrene i. Han tenker mye *større* enn andre, men likevel kun i  retning av fortjeneste og makt. Noe han jo får når folk tilber han og tror han er bedre enn han er.

Og når det gjelder de andre firmaene så er det bare at de er litt mer forsiktig og ikke kaster seg ut i det som Musk har vist seg å gjøre med både prosjekter, tv-intervjuer, twitter og alternative beroligende middler. Tror kanskje du skal lese deg *litt* opp på eierstrukturer i de såkalte "andre" her.

Og. Det er en grunn til at de fleste med økonomiske interesser i Musks firmaer; og da særlig Tesla, Hyperloop og The Boring Company; helst vil ha mannen bort fra å ha noe å si i det hele tatt. Noen av de har til og med brukt ordet "galskap" om mannen du tilber. Og disse "noen" kjenner nok mannen bra mye bedre enn deg.

Ikke kom her å belær meg om at _jeg_ skal lese meg opp, når alt du kommer med er påstander.

Og artig at du sier at jeg tilber han, når alt jeg sier at jeg synes han er en spennende mann med spennende prosjekter som  evner å se nye muligheter. Ville heller snudd det rundt og sagt at du er (tilsvarende ord for å tilbe / opptatt i negativ betydning) opptatt av Musk.

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke kom her å belær meg om at _jeg_ skal lese meg opp, når alt du kommer med er påstander.

Jeg kan jo dokumentere alt jeg påstår i alle fall. Med enkle pekere til videoer der han er høy av å røyke marihuana, side opp og side ned i nyhetene fra hele verden om at styremedlemmene hans vil ha han bort på grunn av røykingen og twitterbruken, osv osv. Jeg har dokumentasjon- og du har fantasier og drømmer.

Å være skapforelsket i noen er ikke det samme som at den personen er en bra person serru. Det fører fort til at han blir en gudeskikkelser for folk. Noe du nå har bevist.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg kan jo dokumentere alt jeg påstår i alle fall. Med enkle pekere til videoer der han er høy av å røyke marihuana, side opp og side ned i nyhetene fra hele verden om at styremedlemmene hans vil ha han bort på grunn av røykingen og twitterbruken, osv osv. Jeg har dokumentasjon- og du har fantasier og drømmer.

Å være skapforelsket i noen er ikke det samme som at den personen er en bra person serru. Det fører fort til at han blir en gudeskikkelser for folk. Noe du nå har bevist.

Nettopp, tok deg nesten seriøst her et lite øyeblikk. 

Skapforelsket faktisk. 

La meg ta en sammenlikning: Er alle som liker Iphone / apple produkter skapforelsket i S.J? Eller er alle som bruker Windows skapforelsket i B.G? 

Spøk til revolver, ingen unskylder Musk for at han antagelig trenger å sove litt flere timer i døgnet, eller at han til dels har dårlig dømmekraft. Dog - et kreativt sinn som tydligvis har fantasien og ballene til å tørre å forsøke å realisere sine ideer tross negativ omtale og tingene nevnt over. 

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja. Det gjør han. Hvis han ikke tenker på profitt fremfor *alt* annet så er han galere enn hva mange først trodde.

Ta og les biografien hans og kom tilbake, da skjønner du hvor ekstremt feil du tar. Hans prioritet er menneskets overlevelse over alt annet, og penger er bare et middel for å nå det målet. Det er ingen penger å hente ved å dra til mars for eksempel. Men likevel er det det han iherdig arbeider mot, selv om det er bare et eneste stort pengesluk.

Det er faktisk bare så patetisk hvordan folk som deg prøver å diskreditere alt han gjør, akkurat som om altruistiske handlinger er utenfor deres forestillingsevne. Det sier jo litt om deg som person.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Fint - jeg vil gjerne ha dokumentasjon på det du sier :) tagg meg når du har funnet de - så skal jeg fortelle deg hvorfor du tar feil på hvert eneste punkt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Det er han ikke. Hadde han trodd at Tesla ble ett tapsprosjekt så hadde han ikke ofret en krone eller tanke mer på det. Det samme gjelder *alle* andre prosjekter han har satt fingrene i. Han tenker mye *større* enn andre, men likevel kun i retning av fortjeneste og makt. Noe han jo får når folk tilber han og tror han er bedre enn han er.

Lenke til kommentar

For en fantastisk mann!

Så vidt jeg vet har ikke Musk tatt i mot lønn fra Tesla enda

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener Musk skulle gjort disse tingene uten mulighet til for avkastning? Hvorfor i all verden skulle han det? Hvorfor ikke bruke like mye energi på å kritisere folk som kun tenker profitt samtidig som de gjør absolutt nada for noen som helst andre?

Faktum er at Musk som alle andre ønsker å tjene penger sant å realisere sine drømmer. Men mange av hans drømmer går også ut på å gjøre endringer som han mener vil revolusjonere verden, og en god del av disse har han klart å realisere. Tesla, lik det eller ikke, har veltet hele bilindustrien over på et nytt spor. Han er i ferd med å dramatisk effektivisere romfarten og har gjort ting der ingen har gjort før dem. Hva som skjer med Mars gjenstår å se, men han er ved å starte opp er verdensomspennende satellittbasert internett. Han jobber med masse som er spennende, og som mange anser som av betydelig allerede realisert verdi og potensiell fremtidig verdi. Både samfunnsmessig verdi, men såklart også økonomisk.

Tror du noe av det han gjør ville vært mulig om det ikke hadde vært mulig å få en avkastning? Hvorfor skal han ikke belønnes for det han, med god hjelp, skaper? Han satset stort, var nesten personlig konkurs, men lyktes.

Lik ham so person eller ikke, men ikke neglisjer det han faktisk gjør. Å beundre er ikke det samme som å tilbe. Noen fortjener beundring.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Men gjør noen av disse to tingene Musk til en dårlig mann? Det er da helt legitimt å tjene penger, og det å ha en sunn økonomisk drift som generer inntekter er jo også det som sikrer at det finnes penger til R&D, fortsatte utbygginger, flere ladepunkter og en enklere hverdag for de som kjører el-bil. Fremover skal jo også andre biler kunne benytte Tesla superladere og dermed blir også Musk en viktig faktor for at ennå flere kan gå over til null utslippsbiler. Skulle han tjene penger på dette så er det vel unt og en naturlig konsekvens av det løpet og den strategien Musk og Tesla har jobbet målbevist mot i over et tiår allerede. 

Om Musk velger å benytte seg av marihuana så føler jeg det ikke er noe hverken du eller jeg trenger å tenke særlig på. Kanskje har Musk resept for maihuana eller at han kun bruker det på steder det er legalt. Er uansett nedrig av deg å forsøke å bruke det tv-innslaget til å rakke ned og diskreditere Musks meritter pga av at han røkte pot på tv. 

Musk har vært pådriver for det grønne skiftet innen transport. Han har tenkt langsiktig og har har satset egne penger på ideen og fått med andre som støtter hans synspunkter og ideer og nå ser nok straks at Tesla også får en positiv kontantstrøm og en positiv bunnlinje. Og hele tiden så presser hans innsats den etablerte bilindustrien til å være en del av det grønne skiftet. 

Så ja en fantastisk mann rett og slett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Elon lover dobbelt så mange superladere  :confused:

Det neste er vel at han lover å ta selskapet av børs .... eller vent nå litt, det var forrige måned det !

Du er klar over at Elon allerede har bygget verdens største ladenettverk? Og han fra dag 1 sagt at det skal utvides jevnt og trutt. Og sålangt har historien vist at det ikke finnes noen grunner til å tvile på at kommer til å fortsette å bygge ut antallet superladere. Sier han at det skal dobles så blir det nok doblet. Men han kommer jo ikke til å stoppe opp når kapasiteten er doblet, han vil fortsatt bygge ut mer, og vil få på plass avtaler også med andre bilprodusenter slik at han også hjelper den tradisjonelle bilindustrien til å få fortgang på produksjon og ut rulling av elektriske biler. 

At du forsøke å tone ned satsingen på superladere og det faktum at han alt har bygd verdens største ladenettverk sier egentlig mye om hvor smålig du er som person. Hva har forresten du gjort med livet ditt som har endret verden og som bidrar til å gjøre verden til en bedre plass? Det er lett å disse og kritisere folk som faktisk står på fra morgen til kveld hver dag for å skape en bedre verden, men kanskje du heller burde starte med deg selv? Gjør du nok for at vi skal få det bedre? Du kjører sikkert dieselbil og dropper kildesortering fordi det vil kreve for mye innsats fra deg. Og likevel kritiserer du folk som lykkes, som skaper og som ser muligheter og løsninger der andre kun så problemer og hindringer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...