Niklasp Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Kan nå brukes til å sette opp multirom-lyd i hele huset.I natt ble Chromecasten din bedre Lenke til kommentar
Hliland Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hvilke generasjoner Chromecast snakker vi? Helt tilbake til førstegenerasjons pinne eller? 5 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Så blir neste spørsmål når man kan strømme video til èn Chromecast og audio til en annen. 1 Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 I følge VG "i natt ble denne oppdatert" så jeg tipper det er den på bildet da. Heia VG! 2 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Ser ikke noe grunn til at det ikke skal være alle generasjoner Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg har en vanlig chromecast 2 gen tilkoblet tv og chromecast audio tilkoblet radio på badet. Jeg deltar ikke i noe preview program og har nå tjenesten. Lyden går synkront i begge enheter etter de ble plassert i samme gruppen. Uten spesielt med instillinger! Endelig, det var derfor jeg kjøpte flere enheter for to år siden. 1 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Det gjelder vel Chromecast 4 k versionen etter hva jeg forstår. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg har ikke 4k versjonen Lenke til kommentar
per parker Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hvilke generasjoner Chromecast snakker vi? Helt tilbake til førstegenerasjons pinne eller? Fungerer på chromcast 2 og 3 hær i huset, men foreløpig ikke på shield. Desverre kutter den ut bildet , så blir uaktuelt for min del (kjører som oftest tidal videoer eller youtube ut på natta Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Så blir neste spørsmål når man kan strømme video til èn Chromecast og audio til en annen. Hva er poenget med det? Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Det gjelder vel Chromecast 4 k versionen etter hva jeg forstår. Nei, gjelder alle versjoner Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 YAS! endelig! funker som bare det. Google home app klikk på "+" (add) "create new speaker group" kryss av de enhetene du ønsker i gruppa... gi gruppa et enkelt navn (gjerne ett som funker på norsk og engelsk) gi en tydelig talekommando som fungerer på et språk du har konfigurert ... Den norske versjonen sliter dog litt med å skjønne hva jeg skal frem til: f.eks ok, google..."spill nrk mp3 på tunein i _høytalergruppenavn_" slet den med å skjønne, mens "ok, google...play radio nrk mp3 on tunein on _høytalergruppenavn_" fungerer helt fint. Det gjør også ok, google "spill musikk _radiogruppenavn_" da spiller den musikk fra spotify. så det funker jo bra. "spill av nrk mp3" funker fint, så da er det jo greit? Men play "nrk alltid nyheter" funker dårlig da den switcher til engelsk og ikke forstår hva jeg sier. Derimot spill (eller spill av) nrk alltid nyheter fungerer fint. Jeg vil anta at dersom den starter på norsk språk og du vil at den skal spille en låt med et navn som ikke "klinger" så fint på norsk så vil den slite tilsvarende. Det er mulig det ville fungert dersom du greier den fonetisk "riktige" uttalen av frasen på språket den bruker. Hvordan jeg skal si "nrk alltid nyheter", eller "kjempenorskgatenavnadresse" på fonetisk engelsk aner jeg fortsatt ikke, men nå kan jeg jo bytte språk så lenge jeg ikke skal fra en "norsk" adresse til en "engelsk" adresse. Med andre ord fungerer google home nå enda bedre på norsk med høytaler grupper i hele huset så lenge du lærer de riktige frasene og kan bytte mellom norsk og engelsk avhengig av hva du vil den skal spille. 1 Lenke til kommentar
paraxsystemz Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg lurer på om de noen gang kommer til å fikse avspilling av video i en fane. Video fungerer fint (5-10 min) helt til man rører musen over videoen, da blir lyden skurrete å jeg må slå av og på castingen. Meget irriterende ellers så fungerer chromecast fint for min del. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg lurer på om de noen gang kommer til å fikse avspilling av video i en fane. Video fungerer fint (5-10 min) helt til man rører musen over videoen, da blir lyden skurrete å jeg må slå av og på castingen. Meget irriterende ellers så fungerer chromecast fint for min del. Men hvorfor bruke pc og chromecast i det hele tatt? Bruk mobil/brett istedet Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Lurer på om det er enkelt å sette opp dingsen via nettbrettet? Slik som Bluetooth. Er ikke kyndig med data. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Lurer på om det er enkelt å sette opp dingsen via nettbrettet? Slik som Bluetooth. Er ikke kyndig med data. Kjempelett. Last ned google home appen og følg instruksjonen 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Hva er poenget med det? Kjekt for de som vil ha projektor, men som ikke vil strekke HDMI-kabel over hele rommet, men som vil ha lyden på surroundanlegget istedet. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Hva er poenget med det? Kjekt for de som vil ha projektor, men som ikke vil strekke HDMI-kabel over hele rommet, men som vil ha lyden på surroundanlegget istedet. Ser den. Det hadde vært greit, men tror ikke de med projektor kun vil streame over chromecast. Hva med spillkonsoll, dekoder, bkurayspiller osv? Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Ser den. Det hadde vært greit, men tror ikke de med projektor kun vil streame over chromecast. Hva med spillkonsoll, dekoder, bkurayspiller osv? Spørs på opplegget de er ute etter. Noen ganger er det oppsett der de kun vil ha stort bilde for å vise filmer, og da er en Chromecast god nok om nettverket samtidig er raskt nok og stabilt nok. Andre ganger så skal man ha full pakke, og da er kanskje ikke Chromecast svaret, men kun en tilleggsfunksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå