Alexander4840 Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Vegvesenets side https://www.vegvesen.no/vegprosjekter/e18orjevinterbro ''Ferdigstilling 2026'' (10~ år fra forrige del var ferdigstilt) Hvorfor i all verden er ikke den lille siste 2mil-strekken fullført for ett år siden som det skulle vært, såvidt jeg vet er all arbeid stanset og brakker sendt tilbake. Det er alt sunket 80% av tid & kost så blir det stopp før de største og viktigste knutepunktene(Oslo & Ski) er koblet til Østfold og Sverige. Hva kan være mer verdt pengene enn denne strekken? Her er 80% av verdien satt på vent og 20% av verdien oppnådd Var det nedprioritering av strekken for ett mer gunstig vei-prosjekt? Er det Akershus som nekter å fullføre strekken fra østfoldgrensen til Vinterbro? Er dette ett tragisk eksempel på trassighet av fylke og kommune eller innbyggere eller er det staten/vegvesenet som valgte for dem? Dette påvirker åpenbart til en veldig høy grad hele indre østfold og all trafikk fra Sverige som skal lengre enn Elvestad Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 DU veit, det å bygge en bru til ei lita øya med 2 innbyggere gir langt ber verdi enn en riksvei, er jo ikke uten grunn de tunnelene og bruene som bygges har bommer på ofte over 200kr. de er jo superlønnsomme ! Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Norsk rekord i sutring innehas av folk på det sentrale Østland. Veger som andre bare kan drømme om, det har de, men mye vil ha mer... Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Ja, hvis man våger å kritisere sløsing av tid og penger så sutrer man. Det skal rett og slett ikke ta over 20 år å bygge sju mil med vei. 4 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Ja, hvis man våger å kritisere sløsing av tid og penger så sutrer man. Det skal rett og slett ikke ta over 20 år å bygge sju mil med vei. Helt enig, på 20 år hadde Kina bygget 6 felts fra Kristiansand til Vadsø . eller vent nei det tar dem et år .. https://www.statista.com/statistics/276050/total-length-of-chinas-freeways/ 1 Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 25. november 2018 Forfatter Del Skrevet 25. november 2018 (endret) I ett politisk nokså oppegående land som Norge så er klaging noe av det viktigste du gjør, så ting endres, så ting blir bedre. En kan si ''bli politiker da'', men det burde ikke være nødvendig å være politiker for å blir hørt, ikke alle med meninger vil jobbe som politiker Veien blir bygd, det er det ingen tvil om, men det later til at det er en god mengde udugelighet i det byråkratiske Akershus Jeg har ikke undersøkt saken dypt og vet ikke hvor fasitsvaret ligger, men etter litt logisk pusling så virker det som kommunene i Akershus har hengt langt etter i prosessen, så jeg vet ikke om det er rett å skylde på Vegvesenet. Akershus fylkeskommune, Ås kommune, Ski kommune eller en kombinasjon av de 3 må ha tuklet med jobben som skulle gjøres på Akershus sin del av veien, forberedende arbeid som grunnprøver, kartlegging og ekspropriasjon. Dette i tillegg til at det tar enormt lang tid mellom bestemmelsen til bygging begynner. Ekspropriasjons-samtaler har akkurat begynt, noe som åpenbart er ett tidlig ledd i prosessen. Har Akershus akkurat begynt første ledd i prosessen? Endret 25. november 2018 av Alexander4840 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Den siste strekningen fra Vinterbro til Retvet har tatt laaaang tid å få på plass, og det er såvidt jeg har skjønt nesten ene og alene fordi kommunene Ski og Ås har fomla og somla og krangla og tulla om traseer og brukt lang tid på saksbehandling. Sånn kjapt fra hukommelsen, er sikkert nyanser i dette også, men jeg mener bestemt å ha fått inntrykk av at dette handler først og fremst om kommunal saksbehandling. Fulgte litt med på dette inntil for noen år siden, men ga opp til slutt. Forøvrig støtter jeg utsaget til Vox_populi over her Endret 27. november 2018 av jonlem 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå