Gå til innhold

WINE / windows emulator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle de andre partisjonene mine er NTFS så jeg kan vel bare glemme å få wine til å fungere??

Tenkte jeg skulle få trillian ( http://www.trillian.cc ) til å fungere under linux men jeg får ikke Wine til å fungere..

Wine virker ALT for avansert for meg, så jeg får holde meg til Dual boot i et par uker til før jeg sletter windows for alltid.

PS For dem som måtte lure på hva trillian er.

Trillian er ett lite genialt freeware messenger program uten noe som helst reklame, det støtter MSN, ICQ, AOL , AIM , Yahoo , IRC osv ..

Lenke til kommentar

Quote:

Alle de andre partisjonene mine er NTFS så jeg kan vel bare glemme å få wine til å fungere??

Sjekk Wine's hjemmesider om NTFS. Tror det går dårlig.

Quote:

Tenkte jeg skulle få trillian (
) til å fungere under linux men jeg får ikke Wine til å fungere..

Wine virker ALT for avansert for meg, så jeg får holde meg til Dual boot i et par uker til før jeg sletter windows for alltid.

Wine er ennå ikke, på langt nær, en god Window$-erstatter. Jeg fikk nesten opp Diablo II i går, men det er mye knot for at Wine skal greie noe. NB: XMMS, og WinAmp sammen var kult. :smile:

Quote:

PS For dem som måtte lure på hva trillian er.

Trillian er ett lite genialt freeware messenger program uten noe som helst reklame, det støtter MSN, ICQ, AOL , AIM , Yahoo , IRC osv ..

http://www.everybuddy.com for Linux.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

hvordan er ytelsen på wine? har en ganske uptodate maskin (amd xp2500+, 1024 mB ram).. hvordan vil det bli med f.eks. age of empires 3 på middels graifikk? går greit i winXP nå..

en annen ting: noen som vet hvor god kompitabilitet det er for outlook lignende program til linux (ubuntu), og hvordan dette er i stand til å kommunisere med handheld..

Lenke til kommentar
Er det noen andre windows emulatorer til linux? til f.eks til KDE slik jeg slipper å legge inn tonnevis med install osv.

Fikk ikke wine til med råinstall av RH 7.2!

Mvh

Allyse

113359[/snapback]

Noen spesiell grunn til at du bruker en distro som sikkert er fire-fem år gammel?

Lenke til kommentar

1. RH7.2 = udatert på lik linje med win 3.11.................

2. wine er ikkje ein emulator

3. bortsett frå irc, så burde gaim/kopete være ein god erstatning for trillian.

4. kva skjermkort har du?

5. vist du er primært ute etter å spele, så er nok (desverre) windows det beste valget for deg.

Lenke til kommentar
hmh, såg det eg og, like etter eg posta. Lurer på kva som er så gøy med å dra fram 4 år gamle tråder.

6262407[/snapback]

He he.. Innemellom kan det gå litt raskt.

Jeg har selv greid å svare på en tråd der innlegget jeg besvarer er fire år gammelt.

Følte meg ganske lur der ja.. :!:

Lenke til kommentar
hvordan er ytelsen på wine? har en ganske uptodate maskin (amd xp2500+, 1024 mB ram).. hvordan vil det bli med f.eks. age of empires 3 på middels graifikk? går greit i winXP nå..

en annen ting: noen som vet hvor god kompitabilitet det er for outlook lignende program til linux (ubuntu), og hvordan dette er i stand til å kommunisere med handheld..

6261643[/snapback]

dette var spørsmålet var poenget med å dra frem en så gammel tråd. spare databasen litt:p

Lenke til kommentar

6261643[/snapback]

dette var spørsmålet var poenget med å dra frem en så gammel tråd. spare databasen litt:p

6281148[/snapback]

Hva mener du med "spare databasen litt"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...