Støvsuger Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Hei, Jeg sitter på en tomt som så langt ikke har blitt brukt til noe, men tenker nå å sette opp en bolig, men usikker på hvem jeg skal bruke. Har noen av dere en anbefaling til hvem jeg burde bruke, eventuelt ikke bruke? Som da f.esk: -Mesterhus.no -Systemhus.no -Norgeshus.no Har dere noen erfaringer å dele? Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Kjenner ikke Systemhus, men både Mesterhus og NorgesHus består av mellom 100 og 200 selvstendige byggmesterfirma. Det er byggmesterfirmaet du samarbeider med, ikke kjeden, så anbefalinger må du be om derfra. Selv har jeg dessverre ingen erfaringer å dele, det er nærmere 100 år siden vårt hus ble bygget, og da organiserte byggherren og hans foreldre hele arbeidet selv, helt ned til valg av tømmeret som skulle felles og hvilke stokker som skulle brukes til hva. Var litt enklere prosedyrer den gang, i hvert fall på bygden: En samtale eller to med naboene, en samtale eller to med ordføreren, en samtale eller to med banksjefen - og så var det bare å få organisert en dugnadsgjeng med nyspissede spader + evt en et par karer kyndige i dynamitthåndtering til å grave ut byggegrop... Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) kvaliteten varierer voldsomt, da det er lokale snekker som setter opp husene, så det kommer helt ann på hvilket "snekker-lag" du får som setter opp huset ! Men du har da klagerett og reklamasjonsrett til langt oppover øra i mange år, så det burde ikke være noe farlig Endret 24. november 2018 av kla3torsk1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Eneste jeg vet er at jeg vurderte NorgesHus for mange år siden og de sa det var ikke noe problem å forandre på planene Regner med det blir dyrere ved forandringer.. Ble bil istedet for hus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå