Mazeking Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Må nå ha nytt hovedkort og den forbindelse så tenker jeg på lagring. Tidligere dag har jeg gått fra store og tunge 3,5 toms snurredisker til SSD. Nå med nytt hovedkort blir det selvfølgelig M.2 lagring. Etter å a kikket litt på forskjellige hovedkort ser jeg at selv de største ATX hovedkortene (så langt jeg ser) kun støtter 3 stk M.2 kort. Det kunne vært utrolig deilig å sluppet strømkabler og signalkabler til SSD diskene og all inn med flere M.2 disker. Finnes det hovedkort med støtte for flere enn 3 stk M.2 kort? Finnes det eventuelt noe alterntiv med PCI kort som støtter utvidelse av flere M.2 kort? Må vel være flere enn meg som gjerne skulle ha gått all inn og hatt flere M.2 kort å slippe kabler og fjas? Hva med boot fra M.2? Er dette standard med nyeste Intel og AMD CPU og chipset eller er det noen forskjeller man må være klar over her? Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Bumpeti, bump Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Tja, jeg bestilte MSI MEG X399 Creation for en stund siden, det HK'et har 3 M.2 spor, men i tillegg kommer det med et PCIe ekspansjonskort med plass til 4 M.2 SSD'er. Vet ikke om noen andre produsenter har samme opplegget. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Blir man ikke begrenset av antall PCI-lanes? Med mindre man kan bruke SATA-M2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå