Gå til innhold

Noen gøye AAA RPG titler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke satt meg godt nok inn i det. Kikket såvidt på at noen hadde plantet 3 atombomber og fått server til å knele eller noe i den dur. Fra det lille jeg så så minner det jo litt om halvveis strategi, oppdagelser og dreping. Er det riktig observert?

Jeg vil f.eks. ikke kalle C&C Red Alert 2 for et RPG, men heller et slags strategispill. Men hadde det vært basert litt mer på noe "Might and Magic"-liknende så kanskje. Men jeg synes det er litt diffust i dataspillenes verden hva som er hva. De fleste spill får mer og mer åpne verdenen, mer og mer skyt og drep, mer og mer oppdage ditt og datt om hverandre og gjerne i samme spillet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt meg godt nok inn i det. Kikket såvidt på at noen hadde plantet 3 atombomber og fått server til å knele eller noe i den dur. Fra det lille jeg så så minner det jo litt om halvveis strategi, oppdagelser og dreping. Er det riktig observert?

Jeg vil f.eks. ikke kalle C&C Red Alert 2 for et RPG, men heller et slags strategispill. Men hadde det vært basert litt mer på noe "Might and Magic"-liknende så kanskje. Men jeg synes det er litt diffust i dataspillenes verden hva som er hva. De fleste spill får mer og mer åpne verdenen, mer og mer skyt og drep, mer og mer oppdage ditt og datt om hverandre og gjerne i samme spillet.

Ja det går jo ut på å overleve i en post-apokalyptisk verden. Du kan velge selv om du vil spille strategisk. C&C er jo et RTS spill så ja det er riktig observert. Hvis det er HOMM du snakker om så er det et TBS spill.

Enkel måte å se om et spill er FPS er jo om du er i førsteperson og om du skyter. Det er jo definisjonen på det og det står i navnet. Det at fallout kan spilles i tredjeperson gjør det automatisk ikke til et FPS, så det faller egentlig ned på hva det ligner på mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...