sedsberg Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Har samme LED-strips hjemme. Hvis jeg husker det kan jeg sjekke hvordan de reagerer på spenningen utenom 12V. Fulladet bilbatteri gir ca. 12,7V. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Løsningen ble enkel; Flyttet en stikker utenom, vipps så lyser den rødt. Akkurat som jeg vil, det får duge rett og slett. Blir ikke noe klok på hva dette kommer av ? kitchenette lyrics Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 ... Dette er nok også årsaken til at det er kun fire ledere på ledningen, når anodene er koblet sammen trengs det kun tre signaler for å endre de tre lysdiodene inne i LED-lyset, til sammen fire signaler, "jord" og tre "pluss" signaler, ett for hver farge (rød, grønn, blå). Da ser jeg av bildet over at det er slike 'basic' RGB dioder som brukes her, ikke den typen jeg foreslo. Så du har delvis rett. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Jepp, trådstarter har vel nå satt spenning kun på den røde dioden, for det er altså tre dioder i hvert av disse lysene, med seks ben, to per diode (RGB). Dog, dersom hele "styringsboksen" er intakt, så burde jo den fungere fint i bilen også, å gi riktig "strøm" til de fire lederne basert på hva man velger med fjernkontrollen, uansett om det er spenning, strøm, frekvens eller adresserbare brikker som styrer fargene? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Her er en oversikt over hvordan slike LED strips fungerer. https://learn.adafruit.com/rgb-led-strips/overview Kontrolleren har 4 pinner: en er +12V, og tre er PWM til 0V. Etter bildet å dømme er det +12V pinnen som henger fritt. Da skulle det ikke gå strøm i kretsen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Ser ut som pluggen er plugget i feil vei. Pilen på pluggen matcher ikke med pilen på ledstripen Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Dette er forsøkt koblet i alle mulige kombinasjoner, og det fungerer ikke i bilen eller med 230v hvor ledningen er skjøta på. Med et nytt adapter fungerer det. Jeg har ingen logisk forklaring her, det hele er litt merkelig spør du meg ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Enig i at det ser ut som feil vei. Men det skulle heller ikke fungere, dioder leder kun med rett polaritet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hvor mange lengder har du koblet på? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Hvor mange lengder har du koblet på? 3stk ledstriper Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg testa med samme LED-stripsa hjemme og de fungerte perfekt fra 10V og opp til 14,5V. Både farger og fjernkontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå