Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utreder og forsikring

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har en sak med en kaskoskade på en dyrere bil. Noe i karosseriet jeg mener er forårsaket av dårlig vei. Tok kontakt og de sa jeg kan melde det som skade, selv om det er litt tid siden, så kan de se om det kan bli dekket eller ei.

Vært hos verksted og alt, snakket med kundebehandler, sendt inn skaderapport osv, og plutselig blir jeg ringt fra et privat nummer av en som sier han jobber for selskapet og er utreder og ønsker et møte. Trengte ikke ha med bilen eller noe annet. Tenkte ikke over det, men når jeg Googler hva det er, så leser jeg raskt at det innebærer et slags avhør og man er da mistenkeliggjort, noen sier man ikke behøver delta, at man bør ha med advokat, man bør være forsiktig osvosv.

Plutselig kjenner jeg jeg ble veldig fryktede for prosessen. Det er på ingen måte målet å foregå svindel, jeg ringte selv og spurte hva mulighetene er, og fikk jo selv beskjed bare sende inn skaden så kan de se på det nærmere da.

Hva innebærer dette, og hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 055c6...2f3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med denne typen forsikringsmøte. Men hvis en antar det er en "sjekk" der de prøver å gjennomskue om det du sier er sant eller ikke, så kan det jo være noe stressende. Om en ikke er god å prate for seg, så ville jeg ikke deltatt på dette møtet, jeg ville prøvd å heller tatt dette skriftlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...