Redaksjonen. Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Multirotormølle overrasker: Turbulens øker strømproduksjonen [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 (endret) Jeg har ikke tilgang til å lese artikkelen, men vil dette skalere videre med videre økt effektivitet? Jeg fant ikke noe bedre illustrasjon på forslaget enn denne leken: Edit: Dette vil åpne for å kunne sette turbinene som ikke står på maste-aksen lengre bak enn aksen og på den måten skape mer aerodynamisk balanse. Omtrent som flyvinger med V-form der tuppen er litt lengre bak enn festet mot flykroppen. Dagens turbiner har jo vingetuppene foran masta. Jeg antar dagens turbiner trenger aktiv motor for å styre den etter vindretninga. Har man de fleste turbinene bak masta så vil den kunne styre seg selv, som en værhane. Endret 19. november 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 (endret) Det vil også åpne for økt måke og havørn hakkemat? Neste steg i utviklingen blir å lage trakt før møllevingene, slik at man får fanget inn flest antall havørn og måker. Ved steg 1 starter innsamlingen med størst mulig oppsamlingsareal, ved steg 2 blir fuglen mer forvirret, ved steg 3 så mister fuglen muligheten til å unnslippe og finalen ved steg 4 rett før opphakkingen skal skje. Endret 19. november 2018 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå