Hobby2000 Skrevet 19. november 2018 Forfatter Del Skrevet 19. november 2018 Om jackpad har minst 10 cm diameter og jekken har tilsvarende stor talerken slik at kreftene blir fordelt så går det sikkert bra å løfte på kanten. Om tallerken på jekk er liten så kanskje bedre om en legger en planke imellom jekk og jackpad. PS: Jeg kjenner ikke til hvor sterk denne kanten er på Golf. Det virker bare så "ulogisk" å føre hele vekten over på en tynn, smal kant som stikker ut - istedet for å finne flatere og jevn flate med mye større areal. Og litt for seint å bli klok på om dette fungerer når kanten er helt ødelagt...hvis ikke det fungerer..... Hjeeelp!! Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 (endret) Selv så limte jeg to lister opp på en klosse slik at den passet over en slik kant. Men det var ikke til Golf. (Etter å ha oppdaget at kanten ikke holdt) Endret 19. november 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Hobby2000 Skrevet 19. november 2018 Forfatter Del Skrevet 19. november 2018 Problemet er at jeg jo ikke nødvendigvis kan løfte på sidene av kanten for her er det plastikk-deksler mv som ihvertfall ikke kan ta vekten....Se bildene.... Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Det ser ut på fra bildene at denne kanten er ganske tykk. kanskje 1 cm. Og at den ikke stikker langt ned fra platene på hver side, (under en 1 cm). Om dette stemmer så skulle det vel gå å jekke med en jack-pad eller en planke i mellom. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Jeg tror du undervurderer styrken i disse stålprofilene ... Se f.eks. på hva slags variert utstyr de bruker i denne videoen; https://www.youtube.com/watch?v=eCZEq7pAHUE Legg gjerne en gummikloss på 'tippen' av garasjejekken. (Ikke bruk noe hardt som lett kan skli ut under løftingen.) Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Denne kanten er til å løfte på. http://dataton.net/vw/GTI_jacking/06GTI_jacking_r_stand_loaded.JPG Se på det lillemerket over jekken på bildet. Det merket skal være på sin bil og. Kan være vanskelig å se pga møkk osv. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 I de manualene jeg har lest så står det at de medfølgende jekkene kun skal brukes til nød Men, det er på en måte "til nød" om en ikke har noe annet.. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Hehe, det spørsmålet stiller jeg meg hver gang! Hvor putter verkstedene jekken under??? Har du en pukk uten spor blir den ihvertfall nærmest sjært istykker av kanten. Pleier ofte å legge en størrer trebitt under og finne meg stabile steder. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Støtter Sedsberg. Problemet med lite garasjejekk er at jekk må rulle ganske langt på julene når du jekker opp. Dersom underlaget ikke er helt perfekt, ruller jekk tregt og jekk vil dra kant på kanal utover. En jekk med lang løftearm vil ikke dra like mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå