Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC går i svart/krasjer når jeg spiller, men er fortsatt på

Anbefalte innlegg

Hei,

Min PC har nylig fått en tendens til å krasje når jeg spiller, og etter en skurrelyd så blir skjermen svart. Jeg hører at PC-en fortsatt kjører, men jeg får ikke noe bilde frem på skjermen. PC-en har fungert fint i flere år, og jeg har ikke endret noe den siste tiden. Jeg kan være vant med at en PC restarter seg selv eller går i blåskjerm, men denne gangen restarter den ikke.. skjermen blir bare svart.

Takk for eventuell hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du fortsatt hører spillet går er det grafikk kortet eller en av driverene til det som krasjer.

Årsaken kan være ram feil, temperatur,ustabil overklokk , dårlig strømforsyning....

Hvordan ville du gått frem til å feilsøke? Jeg har allerede oppdatert til nyeste drivere.

Lenke til kommentar

Vel

Å utelukke temperatur er bare å kjøre et egnet temp/monitor program som logger fortløpende temperatur på cpu og skjermkort mens du spiller.

Minne kan testes med memtest86

CPU kan stabilitets testes med prime95,cinebench , o.l

Overklokk kan fjernes og alt settes tilbake til default om det er mistanke om ustabilitet.

Dårlig strømforsyning er vanskligst å teste med en PC og må nesten kryssbyttes for å få verifisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...