Beyma Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Hei! Begge disse var/er på tilbud til 14900 og jeg har reservert begge. Men jeg vet ikke hvem som er best Hovedsakelig til Film/netflix vanlig tv. Mvh Christer Lenke til kommentar
taffeeel Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Hei!Q7FN: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7fn-q7f-q7-2018XF9005: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900fSom du ser, så er de overall ganske like, men Sony'en "knuser" Samsung'en på film som du sier du hovedsakelig skal bruke TV'en til. Lenke til kommentar
Trancestors Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Q8fn koster 11990 på elkjøp imorgen btw Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Begge er gode TVer. Grunnen til at Sonyen kommer bedre ut på film har nok mye med at den har skikkelig backlight med local dimming. Samsungen bruker fremdeles gamle medtoden som er på vei ut - edgelight. Det gir noe uniformitetsproblemer + dårligere svart. Samsung har dette også - men da må du opp i DN modellene som er dyrere. Ellers har de yme fordeler og ulemper. Samsungen god på inutlag generellt (gaming), men Sonyen er god spesifikt på PCbruk på 120hz hører jeg, ellers litt midt på treet på den fronten. Samsungens smart-tv funksjoner er mye mer polished og responsiv dersom det er viktig for deg. Her henger Sonyen litt bak og det er verdt å bemerke seg for det er kanskje den dårligste delen av en ellers utrolig god TV. De har dog android-basert system så det er veldig mye kompatabilitet med apps. Det spørs veldig hva fokuset og bruksområdet ditt egentlig er. På bildekvalitet er de begge veldig gode generellt sett. Her er en video som sammenligner de direkte. håper det gir deg en pekepinn. jeg sitter og grubler på akkurat samme sak... Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 19. november 2018 Forfatter Del Skrevet 19. november 2018 Begge er gode TVer. Grunnen til at Sonyen kommer bedre ut på film har nok mye med at den har skikkelig backlight med local dimming. Samsungen bruker fremdeles gamle medtoden som er på vei ut - edgelight. Det gir noe uniformitetsproblemer + dårligere svart. Samsung har dette også - men da må du opp i DN modellene som er dyrere. Ellers har de yme fordeler og ulemper. Samsungen god på inutlag generellt (gaming), men Sonyen er god spesifikt på PCbruk på 120hz hører jeg, ellers litt midt på treet på den fronten. Samsungens smart-tv funksjoner er mye mer polished og responsiv dersom det er viktig for deg. Her henger Sonyen litt bak og det er verdt å bemerke seg for det er kanskje den dårligste delen av en ellers utrolig god TV. De har dog android-basert system så det er veldig mye kompatabilitet med apps. Det spørs veldig hva fokuset og bruksområdet ditt egentlig er. På bildekvalitet er de begge veldig gode generellt sett. Her er en video som sammenligner de direkte. håper det gir deg en pekepinn. jeg sitter og grubler på akkurat samme sak... https://www.youtube.com/watch?v=xM73A0-asyM Jeg gikk for Sony. Spiller ikke så da gikk jeg for hva som er best for film Veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå