Gå til innhold

Dette kan bli prisen på Tesla Model 3


Anbefalte innlegg

Verden er større enn Norge. Det er så klart kjipt om man må vente på bil, men når man snakker om en bilprodusents gjennomføringsevne, så er Norge et ganske irrelevant lite market.

Er ikke Norge et av de største markedene for Tesla, etter USA og Kina?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar du snakker om Musk nå? Mye løgner der ja.

Nei, ikke løgner. Han har faktisk levert, selv om han ikke alltid har levert til planlagt tidspunkt.

 

 

 

Hva med løftene til Musk da?

 

Det er nok å ta av her, men for gøy, så kan vi jo starte her:

https://www.theguardian.com/technology/2018/jun/13/tesla-workers-pay-price-elon-musk-failed-promises

Hva har denne artikkelen om de påvist falske ryktene om arbeidsforhold med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Nei, ikke løgner. Han har faktisk levert, selv om han ikke alltid har levert til planlagt tidspunkt.

 

Vil ikke det bli det samme som ditt argument? Hvis VW leverer sine lovnader, men det kommer i 2025 fremfor 2018, så må det jo være greit det da?

 

Hvis ikke blir det vell et dobbeltmoral her. 

 

Hva med direkte løgn da? 

 

Hva har denne artikkelen om de påvist falske ryktene om arbeidsforhold med saken å gjøre?

 

Det er du som tar opp brutte løfter her.

 

Det er altså greit så lenge vi snakker om VW, men så fort Tesla kommer på banen, så tar du halen mellom beina og prøver stikke av?

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

 

"Den rimeligste modellen, som er den Tesla-sjef Elon Musk alltid snakket om før Model 3 kom i produksjon, er fortsatt å regne som en slags enhjørning."

 

Det er estnert av flere at Tesla vil tape penger på å selge Model X til 35000US.

Som vanlig: Bare skryt.

Av flere? Nei, Munro estimerte at Tesla ville ha marginer på 18% på 35K-utgaven av Model 3. Det sier seg selv at Tesla ikke kommer til å selge den med tap.

 

Du tenker kanskje på UBS' "analyse", som er fullstendig ubrukelig da UBS i motsetning til Munro ikke har ekspertise på slikt. UBS er eksperter på å flytte penger rundt. Munro, derimot, jobber nettopp med å ta fra hverandre biler.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor Tesla-haterne alltid må spre FUD og feilinformasjon. Hva er poenget?

 

Edit: Du blir kanskje forvirret. Det er flere som har vist at Model 3 SR vil være profitabel, både Munro og et tysk selskap:

 

https://electrek.co/2018/05/31/tesla-model-3-teardow-material-production-cost/

https://electrek.co/2018/07/16/tesla-model-3-teardown-profitability/

 

Oops. FUDden din feilet som vanlig. Er det ikke flaut å ta feil hele tiden?

Munro sa at hvis bilen var bygget av noen som kunne bygge biler (Tror dem nevnte Ford som et eksempel) så kunne marginen være så høy. Men på det eksemplarer (En 2017 modell) så var den bygget på en utrolig innefektiv måte.

 

Skal man henvise til Munro, så bør man ikke cherrypicke fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Munro sa at hvis bilen var bygget av noen som kunne bygge biler (Tror dem nevnte Ford som et eksempel) så kunne marginen være så høy. Men på det eksemplarer (En 2017 modell) så var den bygget på en utrolig innefektiv måte.

 

Skal man henvise til Munro, så bør man ikke cherrypicke fakta.

Munro forventer at Tesla får inn over 30% på Model 3, uten at det er spesifisert nærmere.

 

Mens tyskerne forventer en produksjonskostnad på $28k for helt skrapet SR. Når man da selger denne til $35k så får Tesla inn $7k eller 18%, pluss ZEV/GHG kredittsalg.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Men nå er det også litt mer offisielle tall fra Tesla - de sier at om de skulle produsert helt skrapet SR i dag, så ville produksjonskostnaden vært $38k. https://electrek.co/2018/11/30/tesla-model-3-production-rate-1000-day-maintain-reduce-costs/

 

Økende stordriftsfordeler, forbedret batteripakkedesign (forventet klart i Q1) og fortsatte forbedringer på produksjonsflyten vil nok få de ned mot $30k i 2019. Da kan de få inn $5k/14% pluss ZEV/GHG kredittsalg.

 

Men selv i dag vil nok helt skrapet SR være profitabel, ihensyntatt ZEV/GHG kredittsalg.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Vil ikke det bli det samme som ditt argument? Hvis VW leverer sine lovnader, men det kommer i 2025 fremfor 2018, så må det jo være greit det da?

 

Hvis ikke blir det vell et dobbeltmoral her. 

 

Hva med direkte løgn da?

VW har så langt lovet mye uten å levere. Tesla har faktisk levert. VW har altså til gode å bevise at de kan levere. Flere fagre løfter hjelper ikke.

 

Det er du som tar opp brutte løfter her.

 

Det er altså greit så lenge vi snakker om VW, men så fort Tesla kommer på banen, så tar du halen mellom beina og prøver stikke av?

Jeg skjønner fortsatt ikke hva artikkelen har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Munro sa at hvis bilen var bygget av noen som kunne bygge biler (Tror dem nevnte Ford som et eksempel) så kunne marginen være så høy. Men på det eksemplarer (En 2017 modell) så var den bygget på en utrolig innefektiv måte.

 

Skal man henvise til Munro, så bør man ikke cherrypicke fakta.

Nettopp, Munro så opprinnelig på en av de aller første som var produsert. En av de som var solgt til ansatte eller lignende. Da de fikk hendene på en av nyere dato endret tonen seg, og både de og det tyske firmaet var enige om at det var gode marginer på Model 3.

Lenke til kommentar

VW har så langt lovet mye uten å levere. Tesla har faktisk levert. VW har altså til gode å bevise at de kan levere. Flere fagre løfter hjelper ikke.

Du kan ikke være seriøs om du mener at VW har lovet mye uten å levere mens du er blind for det Tesla har lovet uten å levere. 

 

Greit nok at du er Tesla fanboy, men det må være grenser. 

 

Med Tesla så berører det faktisk menneskene som har betalt for å vente på sin bil. Hos VW så berører det ingen ettersom ingen har betalt noe for å være på en venteliste for lovnadene deres. 

 

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hva artikkelen har med saken å gjøre.

 

Brutte lovnader.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er den faktiske dekningen?

 

Musk har satt hårete mål, men i motsetning til VW så jobber han faktisk mot det.

 

SpaceX er ikke Tesla.

 

Han lovet ikke å ta Tesla av børs, men sa at han ønsket det. 35K-varianten er på vei.

 

https://www.teslarati.com/elon-musk-tesla-battery-installs-puerto-rico-blackout/

 

Det er forskjell på å sette for høye mål og ikke nå dem, og ikke gjøre noe for å faktisk nå målene.

 

The list goes on .........

En ubrukelig liste som bare bekrefter at du ikke har annet enn surt oppgulp å komme med.

Lenke til kommentar

En ubrukelig liste som bare bekrefter at du ikke har annet enn surt oppgulp å komme med.

 

Ja, bare krisemaksimering og FUD alt sammen, i sterk motsetning til dine velformulerte faktabaserte innlegg, som nærmest lyser av et intellekt verden sjeldent har sett maken til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...