oophus Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Enda en som kommer med anekdoter og tror det kan brukes til å uttale seg om hele landet eller til og med hele verden. Utdaterte bilprodusenter er de som ikke satser på elbiler. Hvilke bilprodusenter mener du da isåfall? Det er rimelig få produsenter igjen som ikke er ute med, eller i ferd med å lansere elbiler av de større merkene. Endret 27. november 2018 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Mazda og Subaru. Endret 27. november 2018 av Klykken- Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Volkswagen viser jo at de nå satser når de nå lager værdens største fabrikk nettopp for de elektriske bilene de skal ut med. Som da de i 2010 erklærte at de hadde planer om å selge 300.000 elektriske biler innen 2018? Eller da de i 2013 skulle bli størst på elektriske biler innen 2018? Har ikke lest så mye om planene til de andre rundt dette men Tesla er nok et stykke bak ennå rundt kapasitet. Planer er fine de. Men man må også levere en gang. Og hvordan skal de få tak i nok batterier? Det Tesla gjør med Panasonic er å presse ut så mye kobolt som overhodet mulig. Den ingrediensen som gjør batteriene stabilt. Kanskje det er forklaringen på selvantenninga? For det første, hvordan vet du at det faktisk var en selvantenning? Har du en link til konklusjonen på undersøkelsen som ble gjort? For det andre, hvorfor selvantenner ikke Teslaer i øst og vest hvis det er kobolt som er problemet? Endret 27. november 2018 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) dobbel Endret 27. november 2018 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Oboy .. hva med å forsøke Google, eller en hvilken som helst nyhetsside? Jeg søkte på Google og nyhetssider for å finne nyheter om dundrende underskudd. Her er et eksempel på hva jeg fant: https://insideevs.com/tesla-q3-2018-earnings-report/ Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Når det gjelder tallene for Q3 er det heller ikke sånn at man kan utelukke ren svindel. Nei, kanskje ikke hvis man krisemaksimerer. Business as usual, osv. I USA så er alle tegn til stede på at de fleste av fansen på venteliste har fått sin Model 3 og etterspørselen er på et veldig lavt nivå. Jada, "ingen etterspørsel" har vært krisemaksimerernes salme i lang tid nå, amen. Merkelig nok har det alltid vært feil. Etterspørselen har fortsatt vært der. Snodige greier. Endret 27. november 2018 av hekomo Lenke til kommentar
oophus Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Som da de i 2010 erklærte at de hadde planer om å selge 300.000 elektriske biler innen 2018? Eller da de i 2013 skulle bli størst på elektriske biler innen 2018? Er det galt å si at de har planer? De ligger da godt an rundt salget av elektriske biler, så jeg ser ikke helt problemet her. Planer er fine de. Men man må også levere en gang. Og hvordan skal de få tak i nok batterier? Du mener de ikke leverer? Da lurer jeg på hvilke kriterier du bruker for å måle dette? For det første, hvordan vet du at det faktisk var en selvantenning? Har du en link til konklusjonen på undersøkelsen som ble gjort? For det andre, hvorfor selvantenner ikke Teslaer i øst og vest hvis det er kobolt som er problemet? Du la ikke merke til spørsmålstegnet bak min setning? Det var et spørsmål med andre ord, ikke en bombastisk konklusjon. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Planer er fint, det, men når det kommer planer og planer og planer og det aldri skjer noe så blir det litt tynt å bare komme med enda flere planer. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Planer er fint, det, men når det kommer planer og planer og planer og det aldri skjer noe så blir det litt tynt å bare komme med enda flere planer. Hva er det du prater om? Hvilke planer mener du de har bomma totalt på? Mener du at Tesla aldri har bommet på sine planer? Eller blir det "krisemaksimering" igjen å påstå at de har gjort det? Endret 29. november 2018 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Planer er fint, det, men når det kommer planer og planer og planer og det aldri skjer noe så blir det litt tynt å bare komme med enda flere planer. Folk har stått nesten 3 år i kø på modell 3 i norge nå. når kommer bilen? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Folk har stått nesten 3 år i kø på modell 3 i norge nå. når kommer bilen? 2019, men dette vet du jo:) EDIT: Dukket nettopp opp rykte om at config åpner i Norge i morgen. Spennende om det stemmer, priser er vistnok gitt til norske ansatte i dag. Endret 30. november 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Folk har stått nesten 3 år i kø på modell 3 i norge nå. når kommer bilen?Selv om leveransene ikke har begynt i Norge er det greit å huske på at Model 3 er en av de mestproduserte elbilene hittil. Det kjører ca 130.000 stk rundt i USA/Canada. Det er f.eks mer enn det er solgt av e-Golf hittil. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Jeg ser ikke hvordan det har noen som helst betydning for min del. Både Kona og Ampera-E kom med lang rekkevidde og lav pris lenge før modell 3, i salg i Norge. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Verden er større enn Norge. Det er så klart kjipt om man må vente på bil, men når man snakker om en bilprodusents gjennomføringsevne, så er Norge et ganske irrelevant lite market. Men sannsynligvis vil det leveres 1000-4000 Model 3 i Norge i første kvartal 2019, så ventetiden nærmer seg heldigvis slutten. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Jeg ser ikke hvordan det har noen som helst betydning for min del. Både Kona og Ampera-E kom med lang rekkevidde og lav pris lenge før modell 3, i salg i Norge. Ja det begynner å bli gode alternativer etterhvert, pronlemet er at de ikke klarer å levere nok biler. Det gjelder jo også for model 3 enn så lenge. I tillegg får enn noe annet ved å velge tesla over de andre, som gjerne appellerer til noen. Og andre absolutt ikke. Godt er det. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) Hva er det du prater om? Hvilke planer mener du de har bomma totalt på? Mener du at Tesla aldri har bommet på sine planer? Eller blir det "krisemaksimering" igjen å påstå at de har gjort det? Tja, planene i 2010 om å selger 300K elbiler innen 2018? Eller planene fra 2013 om å gjøre produksjon av elbiler til en integrert del av produksjonen? Eller de andre planene fra 2013 om å dominere elbil-markedet innen 2018? Tesla har bommet på planer, men de har samtidig også levert og vel så det. De har vist at de kan levere. De har ikke bare løfter, men reelle produkter på markedet. Folk har stått nesten 3 år i kø på modell 3 i norge nå. når kommer bilen? Hva mener du? Den første Model 3 ble produsert for lenge siden, og de har nå levert over 100K Model 3. Bilen har kommet for lengst. Men så er etterspørselen helt ekstrem også da. Endret 1. desember 2018 av hekomo Lenke til kommentar
oophus Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Tja, planene i 2010 om å selger 300K elbiler innen 2018? Eller planene fra 2013 om å gjøre produksjon av elbiler til en integrert del av produksjonen? Eller de andre planene fra 2013 om å dominere elbil-markedet innen 2018? Ja, hva med de planene? Hvis du først skal lage et argument, så må du jo komme med begge deler av argumentet? Hvis du sier at planene deres har bommet totalt, så må du da komme med hva resultatet deres er for at du i det hele tatt har et argument. Først må du vise kilde på hva de sa i 2010, så må du vise hva resultatet ble i ettertid. Så må du vise kilden fra hva de sa i 2013, så må du vise hva resultatet er nå i etteritd. Når du har lagt dette på bordet, så kan vi fortsette med argumentet ditt. Før det så er det jo bare svada. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Ja, hva med de planene? Hvis du først skal lage et argument, så må du jo komme med begge deler av argumentet? Hvis du sier at planene deres har bommet totalt, så må du da komme med hva resultatet deres er for at du i det hele tatt har et argument. Først må du vise kilde på hva de sa i 2010, så må du vise hva resultatet ble i ettertid. Så må du vise kilden fra hva de sa i 2013, så må du vise hva resultatet er nå i etteritd. Når du har lagt dette på bordet, så kan vi fortsette med argumentet ditt. Før det så er det jo bare svada. https://www.treehugger.com/cars/volkswagen-plans-to-sell-300000-electric-cars-a-year-by-2018.html https://www.plugincars.com/2014-electric-cars-could-move-ev-market-or-not-128214.html https://www.greencarreports.com/news/1086902_volkswagen-will-be-the-biggest-electric-car-maker-in-2018-it-says Lenke til kommentar
oophus Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 https://www.treehugger.com/cars/volkswagen-plans-to-sell-300000-electric-cars-a-year-by-2018.html https://www.plugincars.com/2014-electric-cars-could-move-ev-market-or-not-128214.html https://www.greencarreports.com/news/1086902_volkswagen-will-be-the-biggest-electric-car-maker-in-2018-it-says Hvis du ikke gidder å lage et komplett argument, så kan du ikke regne med svar heller. Ta heller ut det du mener lager argumentet ditt, og still spørsmål til det. Må man seriøst lære folk hvordan man skal diskutere? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) Jeg har allered forklart. De har kommet med løfter om både produksjonstall og markedsposisjon. Løftene har ikke blitt oppfylt. Endret 1. desember 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå