Dragonlove Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2018 (endret) Hvor billig vil du ha det da? Du kan evt kjøpe en gammel haug som nettopp har på mirakuløst vist glidd gjennom EU-kontrollen, og kjøre den til den stuper, eller vrakpanten om 2 år. Billig total økonomisk det.. når bensinen på tanken er hele verdien av kjøretøyet. Trenger ikke være Eu godkjent, jeg er utdannet Bilmekaniker blant annet, fikser det meste selv. Sånn prismessig, tenker jeg rundt 5-10 000,- en plass. Endret 10. desember 2018 av Dragonlove Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Trenger ikke være Eu godkjent, jeg er utdannet Bilmekaniker blant annet, fikser det meste selv. Sånn prismessig, tenker jeg rundt 5-10 000,- en plass. Haha, ja hvis du driter i om den er lovlig på veien, så er det vel bare å sortere på finn etter pris 3000-5000kr Da er det lite vits å spørre dette forumet her.. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 11. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2018 Haha, ja hvis du driter i om den er lovlig på veien, så er det vel bare å sortere på finn etter pris 3000-5000kr Da er det lite vits å spørre dette forumet her.. Hvor skrev jeg at jeg driter i om den er lovlig på veien? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Du skrev at den skal være billigst mulig, og at du fikser det meste selv. Det er ikke mye å gå på for oss som vil gi deg velmente, gode råd. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Siden du er mekaniker så kan du sikkert høste en grei slant ifra den du har.Ellers så kan du jo evt, invistere litt i en som ikke er kjørt for mye og satse på grei salgsverdi. Er det ikke slik du kan kjøpe 3 biler i året og selge skattefritt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Med tanke på at lærekjøring kan være risikabelt, ikke kjøp et vrak for dette formålet. Kjøp en grei bil til lærekjøring, og selg den for nesten samme pris etterpå. Kjøp en bil med automatgir eller hva du vil ha etterpå. Manuellt gir for lærekjøring var kriterium da fatter`n kjøpte bil for tolv år siden. Jeg lærekjørte, og fikk lappen. Han har fremdeles bilen i daglig bruk, den har vært aldeles utmerket. Den runder 20 til neste år. Så, det er ingen grunn til å kjøpe en bil som er verdiløs. Kjøp en som kan redde livet ditt i en eventuell kollisjon. Jeg skylder livet til en Peugeot 407 2004-modell. Eldre biler bør ikke brukes av de minst erfarne sjåførene. Dette er min andre bil, ca. 10 år etter at jeg fikk lappen. https://www.aftenbladet.no/trafikk/i/LgGaP/Trafikkuhell-pa-Algard_-tre-biler-involvert Ikke min feil, men vogntoget bak, som ikke bremset i en stillestående kø. Men kollisjon kan skje når som helst, og lærekjøring er en ekstra risiko. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Hvor skrev jeg at jeg driter i om den er lovlig på veien? Siden du svarte meg med "den trenger ikke være EU godkjent", rimelig implisitt at akkurat det var mindre viktig.. i så fall bare klomsete formulert av deg. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Siden du svarte meg med "den trenger ikke være EU godkjent", rimelig implisitt at akkurat det var mindre viktig.. i så fall bare klomsete formulert av deg. Biler kan være fult lovlig på veien selv om de ikke ble EU godkjent i går? 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Siden du svarte meg med "den trenger ikke være EU godkjent", rimelig implisitt at akkurat det var mindre viktig.. i så fall bare klomsete formulert av deg. Ja det kan hende, for en bil er jo ikke lovlig på veien om den ikke er EU godkjent innen fristen og da får man heller ikke forsikret den og så hensynsløs er jeg nok ikke, clue't her var jo at de fleste biler går billigere når de ikke er Eu-Godkjent da de fleste vanlige folk gjerne ikke har tid eller kunnskap til å få bilen godkjent, noe jeg har. Så planen da hadde jo vært å kjøpt en billig bil med noen mangler for så å utbedre disse. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Ja det kan hende, for en bil er jo ikke lovlig på veien om den ikke er EU godkjent innen fristen og da får man heller ikke forsikret den og så hensynsløs er jeg nok ikke, clue't her var jo at de fleste biler går billigere når de ikke er Eu-Godkjent da de fleste vanlige folk gjerne ikke har tid eller kunnskap til å få bilen godkjent, noe jeg har. Så planen da hadde jo vært å kjøpt en billig bil med noen mangler for så å utbedre disse. Man får forsikret en bil som ikke er eu-godkjent, alle kjøretøy kan forsikres men ansvarsforsikring har man kun hvis kjøretøyet er registrert. 1 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Såg en eldre I-miev el bil til 50.000kr brukt. Sikkert billig i drift. Hvis det bare er småpendling så sparer du det inn i foreløpige bompenger, avgifter, bensin etc. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 24. desember 2018 Del Skrevet 24. desember 2018 Suzuki Wagon R+ 2000/2001. Knøttliten, 0,4 på langkjøring, fast 4wd, helmekanisk. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2019 Ble en 2003 Toyota Yaris med 68hk, kjørt ca 140k og skal på Eu til sommeren, men den virket tight og fin så tror det skal gå greitt Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Ble en 2003 Toyota Yaris med 68hk, kjørt ca 140k og skal på Eu til sommeren, men den virket tight og fin så tror det skal gå greitt Grattis ? Hvor mye måtte du ut med? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 Grattis Hvor mye måtte du ut med? 10K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå