Dragonlove Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Har pr dags dato to biler en litt større Diesel bil og en annen personbil som går på bensin og tenkte på å bytte ut sistnevnte med en billig liten bensinbil, da tenker jeg billig å kjøpe, bruker lite bensin og billig forsikring. Spiller ikke noe særlig rolle hvilken bil det er så lenge den er liten, har manuelt gir, bruker bensin og er billig. Trenger ikke å komme med noe elbil forslag, for det er ikke det jeg skal ha. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Toyota Yaris eller Ford Fiesta bør være gode kandidater. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) Har kjørt begge (eide en Fiesta Sport et par år). Syns Fiesta er bedre å kjøre. Endret 17. november 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Har du vurdert Smart? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) VW Up og Skoda Citigo er vel heller ikke så dumme. De er ihvertfall små. Smart er et litt kult alternativ men det er vel ganske sjelden med manuelt gir i de. (Er bare Fortwo som er verdt å vurdere mener jeg, Forfour er vel en Mitsubishi Colt elns) Endret 17. november 2018 av Snylter Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Toyota Corolla selvsagt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Hvorfor er det viktig for deg at den bruker bensin? Diesel favoriseres fremdeles avgiftsmessig. Eller elbil om du har råd. Ikke mange av dem på billig-bruktmarkedet. Skal den kun brukes på korte turer, kanskje? Ikke alle dieselbiler har partikkelfilter, eller store problemer med at det tettes av småkjøring. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Alle nyere dieselbiler har vel partikkelfilter, de belastes også med høyere avgifter i enkelte bomringer. Partikkelfiltre som ikke får problemer av kun småkjøring må du gjerne opplyse meg mer om, det tror jeg ikke på at finnes. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 MÅ det være en NY bil? TS vil jo ha det billig. Hvem kjøper helt ny bil, når det finnes et bruktmarked? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Var det fra januar 2008 det ble påbudt med partikkelfilter? Det kan jo være at vedkommende ønsker en bil som er under 10 år gammel. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Det er ikke så BILLIG. Trådstarter ber om noe som er billig. Bilen min er fra 2008 forresten. Funker bra. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) Hvis målet er BILLIG, kunne du kanskje tenke litt utenfor boksen også? For transport av EN person over korte distanser, kunne du investere i en brukt moped. Jeg kjører nesten daglig en Peugeot Speedfight fra år 2000. Får sikkert masse helseproblemer av å fryse meg fordervet hver dag hele vinteren. Blir sikkert rent i senk av en utålmodig lastebil pga. den er så treig. Men hey, den slipper bompenger. Og billigere blir det ikke. Du kan bruke dieselbilen når du må ha med passasjerer. Endret 17. november 2018 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Hvorfor er det viktig for deg at den bruker bensin? Diesel favoriseres fremdeles avgiftsmessig. Eller elbil om du har råd. Ikke mange av dem på billig-bruktmarkedet. Skal den kun brukes på korte turer, kanskje? Ikke alle dieselbiler har partikkelfilter, eller store problemer med at det tettes av småkjøring. Det blir mye småkjøring, samt lærekjøring med poden og da vil jeg helst ha manuell giret bil. Er ikke bra å kjøre med Diesel bil på småkjøring Partikkelfilter eller ikke, problemet med diesel er at når motor ikke blir skikkelig varm så vil det tette seg til med koks over alt. Endret 24. november 2018 av Dragonlove 1 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Dette er kanskje ikke svaret du er ute etter, men har du vurdert en brukt Leaf? En del av disse er noen år nå og går ganske billig, om du kan klare deg med rekkevidden er disse veldig billige i drift. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Dette er kanskje ikke svaret du er ute etter, men har du vurdert en brukt Leaf? En del av disse er noen år nå og går ganske billig, om du kan klare deg med rekkevidden er disse veldig billige i drift. "må ha manuelt gir" Lenke til kommentar
liehen Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 https://www.finn.no/133729088 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Jeg la merke til redusert drivstoff forbruk med tennplugg skifte, de var nokså gamle. Samt du kan kjøre 2.5 bar eller høyere i dekkene, har jeg blitt anbefalt av dekk montør.Smalere hjul, noen påstår også at mindre "tommer" gir mindre drivstoff forbruk. Alt pga lavere rullemotstand og tyngekraft ut i dekk.Ellers så går det ann å invistere i lettere hjul som er sånn eco drive opplegg. Basert for elbiler, om ikke alle.Den bensin bilen du har i dag, er det en relativt stor og tung bil?Til tross for alt babelet mitt så er bilen jeg kjører rett over 1 tonn, 175 bredde på dekka, og bruker 0,7 på blandet. Rolig kjøring.Lykke til uansett. Endret 9. desember 2018 av pizzafordi Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 https://www.finn.no/133729088 wow kjørt 18000km, nesten ny. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Jeg la merke til redusert drivstoff forbruk med tennplugg skifte, de var nokså gamle. Samt du kan kjøre 2.5 bar eller høyere i dekkene, har jeg blitt anbefalt av dekk montør. Smalere hjul, noen påstår også at mindre "tommer" gir mindre drivstoff forbruk. Alt pga lavere rullemotstand og tyngekraft ut i dekk. Ellers så går det ann å invistere i lettere hjul som er sånn eco drive opplegg. Basert for elbiler, om ikke alle. Den bensin bilen du har i dag, er det en relativt stor og tung bil? Til tross for alt babelet mitt så er bilen jeg kjører rett over 1 tonn, 175 bredde på dekka, og bruker 0,7 på blandet. Rolig kjøring. Lykke til uansett. Ja den er vel sånn passe tung Bmw 530I E39 er vel ca 1600 kg. forbruk er opgitt til 0,95 (Når den var ny) men tenkte på en liten bil med forbruk rundt 0,4-0,6 ca og plass til 4 pers, så noe mopedbil er ikke aktuelt for eksempel, men jeg får se litt til neste år tenker jeg, nå er det jo jul og alskens greier først. Men det er nå komt noen gode forslag 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Hvor billig vil du ha det da? Du kan evt kjøpe en gammel haug som nettopp har på mirakuløst vist glidd gjennom EU-kontrollen, og kjøre den til den stuper, eller vrakpanten om 2 år. Billig total økonomisk det.. når bensinen på tanken er hele verdien av kjøretøyet. Endret 9. desember 2018 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå