NTB - digi Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 – Vi vil fortsette å omstille norsk skipsfartsnæring.Erna avslører: Vil gi støtte til helelektrisk turistskip i Oslofjorden Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Tidligere statsministere har også forsøkt å diktere valg av teknologi i stedet for å gi teknologinøytrale incentiver til at næringen selv skal ta de rette valgene. Kanskje går det bra denne gangen - kanskje ikke. Den ene statsministeren har altså ikke lært av andre statministre sine feil. Gullfisker har muligens bedre hukommelse. Er det rart politikerforakten øker med alderen? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Tidligere statsministere har også forsøkt å diktere valg av teknologi i stedet for å gi teknologinøytrale incentiver til at næringen selv skal ta de rette valgene. Kanskje går det bra denne gangen - kanskje ikke. Den ene statsministeren har altså ikke lært av andre statministre sine feil. Gullfisker har muligens bedre hukommelse. Er det rart politikerforakten øker med alderen? På hvilken måte mener du denne støtten dikterer valg av teknologi? Kunne de ikke oppnådd samme støtte ved å velge en eventuell annen teknologi som gir tilsvarende reduksjon i utslipp? Ikke kjenner jeg til hvilken teknologi det skulle være, men det vet du sikkert bedre enn meg. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Dette er jo for en gangs skyld en diktering av teknologi som virker fornuftig. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) På hvilken måte mener du denne støtten dikterer valg av teknologi? Kunne de ikke oppnådd samme støtte ved å velge en eventuell annen teknologi som gir tilsvarende reduksjon i utslipp? Ikke kjenner jeg til hvilken teknologi det skulle være, men det vet du sikkert bedre enn meg. Årer foreksempel, og på toppen av det hele er årer miljønøytrale sålenge du bruker en øks når du lager de. Endret 17. november 2018 av Nautica Lenke til kommentar
missi Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 (endret) Årer foreksempel, og på toppen av det hele er årer miljønøytrale sålenge du bruker en øks når du lager de. Du har glemt å regne inn økt produksjon av CO2 hos den som svinger øksen. Pluss økt energibruk som må kompenseres gjennom økt inntak av mat, som igjen krever innsats og energi under produksjon. Så uansett hva vi gjør går klimaet til helvete og vi kommet alle til å dø! Endret 18. november 2018 av missi Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Så lenge vi alle kan være enig om at elektrisk er den verste løsningen. Med tanke på at båten ikke klarer Bergen-Kirkenes uten ladepause så er rekkevidden alt for dårlig. Har også hørt rykter om at den leveres uten hengerfeste så det begrenser jo bruken betraktelig for enhver nordmann. 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Uten hengerfeste?!? Hvordan skal jeg da få oppleve Oslofjorden fra campingbåten min!?! For ikke snakke om når jeg skal kjøre bort alt avfallet fra sjøhagen min om våren! Kan jo ikke bare dumpe tangen og taren i fjæra! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå