Kovalevskaja Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) Hei! Har pleid å bruke telefonen som vekkerklokke, men den er ikke lenger i bruk, så tenker å gå til anskaffelse av en egen gjenstand som er beregnet til det formålet. Ettersom jeg også er særdeles trøtt om morgenen nå på vinteren, har jeg blitt anbefalt en slik "wake up light"-klokke. Ser at det finnes flere varianter, noen som har en spesiell å anbefale? Hørt at jeg ikke burde gå for den billigste. Lurer også på om det egentlig har noe for seg, eller om jeg like godt burde gå for noe litt enklere. Endret 17. november 2018 av Kovalevskaja Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Min erfaring er at i stedet for å bli irritert over vekkelyden ble jeg irritert over det skarpe lyset. Når jeg hadde skrudd av det fæle lyset ble det plutselig helt mørkt og jeg kunne sove videre i en time til før jeg måtte stå opp like trøtt som vanlig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Trikset med vekkerklokker er å plassere den en plass sånn at du må stå opp for å slå den av Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Trikset med vekkerklokker er å plassere den en plass sånn at du må stå opp for å slå den av Poenget med disse er ikke at du skal stå opp med en gang lampen lyser, men at lyset skal gjøre deg mer våken når det er på tide å stå opp. Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Ikke HELT mitt “fagfelt” siden jeg selv er av dem som ser bort på vekkeruret en gang mellom 0500 og 0530 og så tenker “ha, lurte deg i dag også” mens jeg slår den av før den evt vil ringe 0530. (Skulle jeg forsømme meg har vi ellers en”back-up” i form av en 13-åring som er oppe en gang mellom kl 0400 og kl 0500 - da er jo hjernen på sitt aller mest duggfriske og selv matematikk og kjemi for vgs almennfag VKI realfag (våre gamle lærebøker) mulige å studere med utbytte. Senest 0530 - når han har offisielt lov å være oppe - får vi da på vei ned trappen (på hendene, litt morsomt må man jo ha det om morgenen) “Morgon mellom fjella/klåre bekk og flod”, “Sjå dag no sprett/i autstarætt” eller “Syng i stille morgonstunder/syng Gud Fager lov og ros” av så full kraft 13-årige brystkasser og stemmebånd nettopp startet stemmskiftet klarer å prestere.) Imidlertid hører jeg i korridorenen i beriften at slike sollysklokker skal ha en del for seg. Den det skrytes av der er https://www.businesstraveller.com/tried-and-tested/tried-and-tested-lumie-bodyclock-active-250/, som jeg ikke aner hverken hvor eller om fåes i Norge. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 (endret) (Skulle jeg forsømme meg har vi ellers en”back-up” i form av en 13-åring som er oppe en gang mellom kl 0400 og kl 0500 - da er jo hjernen på sitt aller mest duggfriske og selv matematikk og kjemi for vgs almennfag VKI realfag (våre gamle lærebøker) mulige å studere med utbytte. Senest 0530 - når han har offisielt lov å være oppe - får vi da på vei ned trappen (på hendene, litt morsomt må man jo ha det om morgenen) “Morgon mellom fjella/klåre bekk og flod”, “Sjå dag no sprett/i autstarætt” eller “Syng i stille morgonstunder/syng Gud Fager lov og ros” av så full kraft 13-årige brystkasser og stemmebånd nettopp startet stemmskiftet klarer å prestere.)Såeh... TS, den vekkelampen jeg har, en Philips Wake-up light med FM-radio, fungerer ved at man stiller inn vekketidspunktet, og så økes lysstyrken gradvis den siste halvtimen før tidspunktet. Da skrus selve alarmen på, f.eks. radio, fuglekvitter eller noe annet. Dette skal simulere soloppgang. Som nevnt er det ofte greit å plassere vekkerklokka sånn at du må stå opp for å skru den av. Ulempen er da at du gjerne ikke får like stor effekt av lyset hvis lampen blir stående for langt unna. Endret 18. november 2018 av Frank Drebin 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Da jeg var liten hadde jeg motorsykkelvekkerklokke som vekket med motorbrøl. Skvatt rett i taket hver morgen, ble aldri vant til den. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Jeg har den billigste wakeuolampa fra Philips. Man er avhengig av å sove med ansiktet mot lampa for å få funksjonen. Dette er litt tilfeldig med meg, og ellers synes jeg den ike lyste sterkt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå