fotorune Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 https://fotografoslo.no/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Ift sidens hensikt synes jeg det fungerer bra; det er lett å finne frem til informasjon, bildene er presentert på en flott måte, og det er ikke mye unødvendig mikkmakk som distraherer. Jeg synes siden jevnt over fungerer godt på mobil og jeg liker spesielt godt siden "Om meg / CV" med tanke på layout og informasjonsflyt. Hva gjelder teknisk utforming er det litt å gå på her: Kontrasten mellom bakgrunn og farge i tekstlenker er for lav. #999 på hvitt er altfor dårlig. Når jeg tabber gjennom siden din (altså bruker bare tastatur for å navigere og ikke mus) får jeg til å tabbe gjennom lenkene i mobilmenyen selv om mobilmenyen ikke vises. Når mobilmenyen er gjemt bør det ikke være mulig å oppdage denne ved tastaturnavigering. Det er en salig blanding av engelsk og norsk på siden. Du bør holde deg til norsk, spesielt mtp feilmeldinger i kontaktskjemaet. Forstår at dette er en plugin som brukes, men da bør du se på om denne kan endres. Enkelte lenker har samme utforming som vanlig tekst (f.eks "Til toppen"-lenken på mobil eller "Priser på print" i Bybilder-siden) Bilder på siden må ha bedre alt-tekst; akkurat nå vises som regel bare filnavnet som alt-tekst, mens det egentlig skal være en beskrivelse av bildet som kan forstås av mennesker som f.eks bruker skjermleser. Bildene som laster er litt vel store. I layouten vises de i langt mindre størrelse enn de faktisk er, og du kan spare mange megabyte på litt kompresjon her. Anbefaler deg å ta en titt på uu.difi.no for informasjon om universell utforming av nettsider. Mye av det jeg har påpekt ovenfor har med UU å gjøre, og noen enkle rettinger gjør stor forskjell her. Dette blir pirk - jeg synes siden er flott og funker bra generelt sett, og du har all grunn til å være fornøyd med den. Pirk er det alltids. Godt jobbet! Lenke til kommentar
fotorune Skrevet 17. november 2018 Forfatter Del Skrevet 17. november 2018 Tusen takk super gode tips! Har prøvd å endre en del av det nå! Ift sidens hensikt synes jeg det fungerer bra; det er lett å finne frem til informasjon, bildene er presentert på en flott måte, og det er ikke mye unødvendig mikkmakk som distraherer. Jeg synes siden jevnt over fungerer godt på mobil og jeg liker spesielt godt siden "Om meg / CV" med tanke på layout og informasjonsflyt. Hva gjelder teknisk utforming er det litt å gå på her: Kontrasten mellom bakgrunn og farge i tekstlenker er for lav. #999 på hvitt er altfor dårlig. Når jeg tabber gjennom siden din (altså bruker bare tastatur for å navigere og ikke mus) får jeg til å tabbe gjennom lenkene i mobilmenyen selv om mobilmenyen ikke vises. Når mobilmenyen er gjemt bør det ikke være mulig å oppdage denne ved tastaturnavigering. Det er en salig blanding av engelsk og norsk på siden. Du bør holde deg til norsk, spesielt mtp feilmeldinger i kontaktskjemaet. Forstår at dette er en plugin som brukes, men da bør du se på om denne kan endres. Enkelte lenker har samme utforming som vanlig tekst (f.eks "Til toppen"-lenken på mobil eller "Priser på print" i Bybilder-siden) Bilder på siden må ha bedre alt-tekst; akkurat nå vises som regel bare filnavnet som alt-tekst, mens det egentlig skal være en beskrivelse av bildet som kan forstås av mennesker som f.eks bruker skjermleser. Bildene som laster er litt vel store. I layouten vises de i langt mindre størrelse enn de faktisk er, og du kan spare mange megabyte på litt kompresjon her. Anbefaler deg å ta en titt på uu.difi.no for informasjon om universell utforming av nettsider. Mye av det jeg har påpekt ovenfor har med UU å gjøre, og noen enkle rettinger gjør stor forskjell her. Dette blir pirk - jeg synes siden er flott og funker bra generelt sett, og du har all grunn til å være fornøyd med den. Pirk er det alltids. Godt jobbet! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Jeg ser du har brukt en online tjeneste med navn Squarespace her. Kjenner ikke til dette, men har testet ett par tjenester som dette tidligere og synes det var ganske begrenset med muligheter. Mulig dette har endret seg de siste to årene... Når det gjelder siden så er dette en av de bedre sidene jeg har sett noen spørre om tilbakemeldinger på. Jeg har dog en del synspunkter på selve plasseringen av innhold. Altså hvis målet er å tiltrekke potensielle kunder. Jeg synes siden din er ryddig og fin, men jeg kommer litt av sporet når jeg klikker gjennom menyene. Under "bedriftsfoto" er det noen bilder helt øverst som ikke finnes på de andre sidene. Ikke er dme klikkbare heller. Jeg føler disse er litt i veien. Når jeg kommer til "fotokunst" så finner jeg ingen bilder i det hele tatt, kun noen priser. Jeg ville hatt prisene samlet på en side med et eget meny element. Bortsett fra det, så synes jeg siden ser bra ut i første øyekast. Kan ta en grundigere kikk senere i dag. Lenke til kommentar
fotorune Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Takk for tips!! Har tatt en skikkelige gjennomgang på bedriftsfoto siden, det blei mye bedre nå syntes jeg! Jeg ser du har brukt en online tjeneste med navn Squarespace her. Kjenner ikke til dette, men har testet ett par tjenester som dette tidligere og synes det var ganske begrenset med muligheter. Mulig dette har endret seg de siste to årene... Når det gjelder siden så er dette en av de bedre sidene jeg har sett noen spørre om tilbakemeldinger på. Jeg har dog en del synspunkter på selve plasseringen av innhold. Altså hvis målet er å tiltrekke potensielle kunder. Jeg synes siden din er ryddig og fin, men jeg kommer litt av sporet når jeg klikker gjennom menyene. Under "bedriftsfoto" er det noen bilder helt øverst som ikke finnes på de andre sidene. Ikke er dme klikkbare heller. Jeg føler disse er litt i veien. Når jeg kommer til "fotokunst" så finner jeg ingen bilder i det hele tatt, kun noen priser. Jeg ville hatt prisene samlet på en side med et eget meny element. Bortsett fra det, så synes jeg siden ser bra ut i første øyekast. Kan ta en grundigere kikk senere i dag. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Å ta bilder er du vertfall flink til! Veldig flotte bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå