Locapusen Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Hei! Jeg trenger en ny pc men jeg har lite peiling på data. Pc'en bør være god å skrive på, rask og til rundt 5000 kr. Fint om det er gode lyd i høyttalere fordi jeg hører mye på musikk. Jeg har også interesse for å redigere litt. Til slutt: Siden jeg skal bære den rundt bør den være liten og lett. (Og dessuten kanskje tåle et fall eller to..) Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Tåle et fall eller to? Trenger jeg å nevne at du skal behandle den som et spedbarn? Kanskje også nevne at du behøver et nettbrett + padding for å tåle støt? Anyway, jeg foreslår ASUS VivoBook X510UA 15.6" på stående fot, ellers anbefaler jeg å vente til 23. november --- kanskje du får en bedre deal? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) Høres litt ut som en tablet er et bedre valg for deg. En del av dem har veldig gode beskyttelser ved fall. Redigering og musikk burde du få til på en tablet. Min tablet har gått i gulvet fra bordhøyde en del ganger og den er like fin. En laptop har nok hatt betydelig mer skade, men Vivo'en har SSD og ikke snurredisk, og skjermen er nok betydelig mer følsom Edit: Skal du bruke enheten du kjøper til studier burde du vel velge laptop siden fleksibiliteten på tablets er litt dårlige. I alle fall ikke kjøp en ipad modell da ingen av dem støtter mus. Android støtter både mus og tastatur. Endret 24. november 2018 av vidor Lenke til kommentar
Locapusen Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Glem det jeg sa om fall da haha. Poenget er at den skal ligge i en ryggsekk. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Når du sier redigerig mener du video, bilder, lyd, tekst ? Ikke noe ønske om å spille (noe spesifikt) noe på den ? Mange laptoper har også elendig lyd, så om du skal drive å frakte den bør vel den være god uten noe ekstrautstyr, eller er du ok med en USB dings til det ? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Har prøvd å søke Windows bærbare pc'er med bra cpu, minne, SSD lagring og skjerm her: https://www.prisjakt.no/category.php?m=s335956188&o=produkt_pris_inkmoms Kan være at det dukker opp noen andre bra maskiner i dette søket: https://www.prisjakt.no/category.php?m=s335957079&o=produkt_pris_inkmoms PS: Ikke alltid info i prisjakt er korrekt. Sjekk info på butikk eller andre plasser på internett. Endret 21. november 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå