al bundy Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 maskinen min nekter å starte opp.får en fielmelding når den booter om at windows ikke kunne sterte uten feil.får da flere valg:starte i sikker modus,starte med siste konfigurasjon som virket osv,men ingen av alternativene virker den begynner bare å boote på nytt.har prøvd å boote fra windows cd men det går heller ikke.lurer på om det kan være harddisken som er kaputt(seagate barracuda sata 80gb).hvordan får jeg formatert disken?har xp Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Altså, for å boote fra cd så må cd-romen stå som 1st boot device. Er ikke sikkert du har bootable xp da... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hvis du skal formatere så kan dette gjøre i dos, for å gjøre dette så laster du ned en win98se oppstartsdiskett fra www.bootdisk.com , så starter du opp med den, skriver format c: , og installerer XP derifra.. For å installere xp fra dos (hvis du ikke kan boote fra cd) så skriver du f.eks. E: ("E" er et eksempel, du skal skrive det cd-romen er på) deretter så skriver du "cd 1386" så skriver du "winnt".. hvis jeg husker rett Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 deretter så skriver du "cd 1386" så skriver du "winnt".. hvis jeg husker rett cd i386 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå