H09I6AN Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Hei! Jeg har funnet en ny og uåpnet/forseglet mobil til salgs på finn.no som jeg er interessert i. Selger fikk denne med i en kampanje, hvor mobilen fulgte med ved kjøp av et kampanjeprodukt, så selger har da kun følgeseddel og ikke faktisk kvittering på kjøp av mobilen. Det jeg lurer på om dette er godt nok for bruk ved evt. reklamasjon eller garanti dersom det skulle oppstå feil på mobilen? Eller er det nødt til å være en kvittering/garantibevis? Har forsøkt å google dette, men kom ikke frem til et skikkelig svar. På forhånd takk for innspill. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Ja, jeg mener det burde fungere. På følgeseddelen er det sikkert oppgitt et ordrenummer. Du kan ringe selskapet som har solgt varen og be om en fakturakopi (eller en ordrekopi). Formoder at telefonen er listet opp på følgeseddelen enten direkte eller i form av samlebetegnelsen "pakke/KIT" eller noe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 På følgeseddelen er det sikkert oppgitt et ordrenummer. Du kan ringe selskapet som har solgt varen og be om en fakturakopi (eller en ordrekopi). Mange firma sender fakturakopi kun til opprinnelig kjøper. Ved flere anledninger har jeg måtte be selger få dette sendt til seg, og så videresende til meg. Lenke til kommentar
Tr3b0r76 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Har du kun fått følgeseddel og ingen annen kvittering så er det denne som gjelder som garantidokument for deg da dette er det eneste papirbeviset på kjøpet. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Takker for alle svar ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå