inside_864319 Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Seabox er kandidat 5 til Norwegian Tech Award 2018.Vannrenseren på havbunnen kan også gi drikkevann til ørkenområder Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Overskriften er at vannrenseren skal gi drikkevann til ørkenområder. Forsøkte å finne hvor i teksten at seaboxen omgjorde saltvannet til ferskvann. Det ble klorert og renset og partikler etc ble fjernet....men når i prosessen ble saltet fjernet? Helt nede står det at man i Riyadh mfl må "desalinisere" sjøvann....og det er greit at de får det til.....men som sagt, hvor blir dette gjort i seaboxen. (Har jeg bare oversett det?) 1 Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Avsalting foregår stort sett ved gjennom destillering eller omvendt osmose. Siden førstnevnte metode ikke vil kreve ytterligere rensing vil jeg gjette på sistnevnte. Lenke til kommentar
missi Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Hvor mye solceller må en ha på land for å drive en sånn boks? Lenke til kommentar
Lasse Nilssen Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Vist tallene i artikkelen stemmer ,vil det si at man får ut minst 53000 liter reint vann pr tilførte KW time. Vist det stemmer, vil seabox kunne fjerne mye av dagens mangel på drikkevann. Lenke til kommentar
missi Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 I så fall burde store deler av bistandsbudsjettene kanaliseres inn i SeaBox og solceller. Men igjen, dette virker for godt til å være sant. 1 Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 I så fall burde store deler av bistandsbudsjettene kanaliseres inn i SeaBox og solceller. Men igjen, dette virker for godt til å være sant. Faktisk billigere enn å være tilkoblet vann-nettet......skal ha meg en sånn...:-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå