Hobby2000 Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Har en senior-utgave (+10 år gammel) Skoda Octavia, 1.9 Tdi som har gått ca 210000km. Den skal nå skiftes ut med nyere versjon - og spørsmålet er hva jeg skal gjøre med den gamle?? Kjente feil/mangler: - Rust på div. dører, bakluke mv. - Kun en nøkkel - Slitte sommerdekk/vinterdekk - Ene xenonpære blinker, trenger ny ballast - Styringsenhet for AC fungerer ikke - selve viften fungerer OK - Mangler kjølevæske for AC - Bremser (skiver og klosser) synger på siste vers. Er det noe av dette som lønner seg å gjøre noe med før jeg legger den ut for salg - eller er det bare å gi opp på forhånd? Dvs bare vaske og støvsuge bilen og så håpe det beste... Hva synes dere?? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Dette blir nok dyrere å fikse enn hva du kan forvente i "prisøkning" ved salg. Når det er sagt kan jeg anbefale deg å ta bilen inn på eu-kontroll før salget, dersom det nærmer seg fristen. Personlig ville jeg aldri kjøpt en bil som bare har et par måneder igjen på godkjenningen, uten at jeg på forhånd visste hva som måtte fikses for å få den godkjent. Vet at det er lettere å selge en bil når det foreligger en kontrollseddel. Er den derimot nettopp godkjent, har ikke dette noe å so. 1 Lenke til kommentar
Hobby2000 Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 Takker for svar! Den har drøyt ett år igjen før EU-kontroll. Siste gikk den glatt igjennom uten noen anmerkninger. Men skal jeg da tenke slikt at jeg ikke bør bruke tid på noen av utbedringene og heller justere prisen ift disse kjente feilene. Blir det ikke veldig fort en pris i nærheten av vrakpanten.....?? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Mer enn vrakpant kan du forvente uansett. På Finn ligger de mellom 10000 og 70000 kr med din bils alder og kjørelengde Ser ut som om det var et generasjonsskifte akkurat i 2008, så om det er den gamle generasjonen påvirker det sikkert prisen negativt, og motsatt om det er den nye generasjonen. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Mye av dette trenger ikke koste så mye: - Rust på div. dører, bakluke mv. ingenting å gjøre med. gamle biler ruster - Kun en nøkkel. Fil deg en ny for et par hundrelapper - Slitte sommerdekk/vinterdekk så lenge de er lovlige er det ikke verdt å kjøpe nye - Ene xenonpære blinker, trenger ny ballast bytt lyspære - Styringsenhet for AC fungerer ikke - selve viften fungerer OK ville hørt med et verksted og evt fått dette diagnostisert eller prisanslag på reprasjon - Mangler kjølevæske for AC fyll på ny - Bremser (skiver og klosser) synger på siste vers. kommer an på hvor slitt de er. virker de fortsatt ville jeg larr dem være. bremser er slitedeler og det forventes slitasje på 10 år. ikke grunnlag for reklamasjon ved et evt salg. Mye av dette kan du rette opp for en billig penge. ville latt bremser, dekk og rust bli som det er. informer kjøper om defekt AC, og resten retter du opp selv. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Det er ikke bare å file ny nøkkel, den har h kr sikkert startsperre så må evt kodes mot bilen. Jeg ville ikke kosta på den noe, med mindre du skrur selv. Å ha den på verksted for å fikse det blir nok dyrere enn det du evt får igjen (tror jeg) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå