MultiGamerClub Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Har til dens og spille en stor rekkevidde med spill, enten "legit/vanilla" eller med mods. Enten det er Minecraft, Cities: Skylines eller BeamNG: Drive. Har merket at etter jeg ble tvunget til og oppdatere til windows 10, "Oktober" oppdateringen at spill har gått desidert ned på ytelse/performance. Vanlig fps med 3 mods og få til ingen assets på cities: skylines var på 90-100 fps med vanlig rolig tidsflyt i spillet. Nå er den fps-en redusert til 50-60 selv med samme oppsett og by, (under 2k mennesker i byen). Føler jeg har fått mindre ytelse av windows, er ganske dritlei av at nye oppdateringer kommer og ødelegger ytelsen i spill jeg allerede har problemer med fra før. Noen andre som opplever dette? Eventuelt om det er en måte og gå tilbake på windows i (system restorepoint?), usikker på om jeg mister noen personlige filer da, men er virkelig lei av ytelse tap fra windows. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Du kan vurdere å bruke Wine som erstatning for Windows i Linux.Ble litt overrasket av hvor bra dette fungerte da jeg testet det litt.Wine fikk støtte for DX11 for nesten et år siden, men den er ikke golden.Du har også prosjekter som DXVK som er Vulkan under en DX frontend. Vulkan har veldig lav overhead og derfor god ytelse.Demo av Steam sitt Proton prosjekt. Med så store FPS endringer du opplever burde du ha mulighet til få bedre resultater.Du kan jo også vurdere å ha en gammel Windows på en egen install du ikke kobler mot internet.Har du flere disker er det som regel enkelt å veksle hvilken du vil boote. Endret 17. november 2018 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå