Kurt Lekanger Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Etter fire år er Polar endelig klar med ny toppmodell. Vi har testet det nye flaggskipet Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Rammen rundt skjermen som viser en analog klokkemerker kunne vært fjernet til fordel for en litt større skjerm. Da hadde jeg hoppet på denne selv om den er litt dyr. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Jeg klarer ikke å forstå hva denne klokka har med Motor, trafikk og maritimt å gjøre.. 1 Lenke til kommentar
Svein-Erik Hole Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Jeg klarer ikke å forstå hva denne klokka har med Motor, trafikk og maritimt å gjøre.. Hei, Snylter Riktignok er TU Elektrisk ganske dominert av saker om elbiler, men dette er en side som tar for seg alt om elektrisk livsstil. Seksjoneringen under diskusjon.no kan muligens være litt forvirrende. Det skal vi se på. Mvh Svein-Erik Hole Redaktør i Teknisk Ukeblad Media Lenke til kommentar
X672 Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 (endret) Vantage V har fått innebygget pulsmåler som måler pulsen gjennom huden ved håndleddet – slik vi kjenner fra ulike smartklokker som Apple Watch eller treningsarmbånd fra blant andre Fitbit. Polar har tidligere sverget til pulsbelte av den typen du spenner rundt brystkassen, og Vantage V støtter da også det. Men nå kan du altså trene uten pulsbelte – og det er jo veldig praktisk. Polar M600 har hatt pulsmåling på håndleddet siden 2016... Til sykkling virker den i allefall ypperlig med +/- 1-2 slag fra Polars eget H800 pulsbelte Hadde Ventage V hatt samme smart funksjoner som M600 hadde eg kjøpt den med ein gang Endret 18. november 2018 av X672 Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 18. november 2018 Forfatter Del Skrevet 18. november 2018 Vantage V har fått innebygget pulsmåler som måler pulsen gjennom huden ved håndleddet – slik vi kjenner fra ulike smartklokker som Apple Watch eller treningsarmbånd fra blant andre Fitbit. Polar har tidligere sverget til pulsbelte av den typen du spenner rundt brystkassen, og Vantage V støtter da også det. Men nå kan du altså trene uten pulsbelte – og det er jo veldig praktisk. Polar M600 har hatt pulsmåling på håndleddet siden 2016... Til sykkling virker den i allefall ypperlig med +/- 1-2 slag fra Polars eget H800 pulsbelte Hadde Ventage V hatt samme smart funksjoner som M600 hadde eg kjøpt den med ein gang Har oppdatert teksten – dette er den første toppmodellen fra Polar som har pulsmåling på håndleddet, det gikk dårlig frem. :-) Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 (endret) Vurderer Polar Vantage M, den litt billigere lillebroren til Polar Vantage. Koster nesten halvparten og trenger nok ikke barometer og kompass. Det står at den har 30 timer batteritid, mot Vantage sine 40timer. Jeg regner med det gjelder ved maks bruk (trening). Håper den varer mye lenger med bare klokke, skritteller, kontinuerlig pulsmåling. Min Fitbit Charge HR 2 varer omtrent 5-6 dager før jeg må lade den. Det finnes også en billigere versjon som kalles Vantage M. Den har ikke berøringsfølsom skjerm, i motsetning til Vantage V som kan betjenes både via touchskjermen og de fem knappene på siden av klokken. Det står på Prisguide at Vantage M også har Berøringsskjerm. https://prisguiden.no/produkt/polar-vantage-m-344771 Hos Polar står det Vantage V: Alltid påslått fargetrykkskjerm med Gorilla Glass Vantage M: Alltid på-fargeskjerm https://www.polar.com/nb/vantage/m Den skulle vært litt mer smart og hatt skjermen avslått slik som Fitbit og slå på når man hever opp armen eller trykker på knapp. Batteriet ville vart mye lenger da. Endret 17. desember 2018 av DJViking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå