steinjarle Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Kan få Kona-liknende rekkevidde.Kia bekrefter: Ny Soul kommer neste år Lenke til kommentar
Paris77 Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Håpere den blir penere enn dagens utgave. Den er gyselig. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Håpere den blir penere enn dagens utgave. Den er gyselig. Har selv hatt en Soul EV, synes det både var en kul og praktisk bil jeg. Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Har selv hatt en Soul EV, synes det både var en kul og praktisk bil jeg. Praktisk skal jeg ikke si noe om, men utseende på den bilen er noe av det verste jeg noensinne har sett. Fungerer sikkert fint til sitt bruk, dog 5 Lenke til kommentar
johar76 Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Kommer neste år og kan leveres 2022 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Praktisk skal jeg ikke si noe om, men utseende på den bilen er noe av det verste jeg noensinne har sett. Fungerer sikkert fint til sitt bruk, dog Da har du ikke sett mange biler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Problemet med Soul er vel aerodynamikken. Det firkantede designet gjør at bilen får veldig høy luftmotstand. Det er vel ikke en annen elbil som er mindre effektiv enn Soul nettopp på grunn av dette. Problemet blir større i høy fart. Så den egner seg dårlig på motorvei med høye hastigheter. Ben bilen er veldig komfortabel å kjøre. Og det er veldig romslig inni. Bruker den som jobb-bil faktisk, og totalt sett er vi veldig fornøyd med bilen. Endret 16. november 2018 av Kron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Helt enig angående dette med motorvei. Som bybil i Oslo er den dog genial pga god bakkeklaring og god oversikt i trafikken. Suser jo over trikkeskinner og fartsdumper helt uproblematisk. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Håpere den blir penere enn dagens utgave. Den er gyselig. Er ikke formen på bagasjerommet ganske nyttig da? Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Problemet med Soul er vel aerodynamikken. Det firkantede designet gjør at bilen får veldig høy luftmotstand. Det er vel ikke en annen elbil som er mindre effektiv enn Soul nettopp på grunn av dette. Problemet blir større i høy fart. Så den egner seg dårlig på motorvei med høye hastigheter. Ben bilen er veldig komfortabel å kjøre. Og det er veldig romslig inni. Bruker den som jobb-bil faktisk, og totalt sett er vi veldig fornøyd med bilen. Tja.. Soul er faktisk en av de med best effektivt. 136w/km Sjekk linken: http://autobest.org/wp-content/uploads/2018/07/Results1.png 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Tja.. Soul er faktisk en av de med best effektivt. 136w/km Sjekk linken: http://autobest.org/wp-content/uploads/2018/07/Results1.png De tallene har ingen betydning for det jeg sier når du ikke legger ved informasjon på testmetode. Hvor mye er bykjøring f.eks. Det jeg sier er at Kia soul har dårlig effekt i høye hastigheter på motorvei pga design. Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Kia Soul har luftmotstandskoeffisient (cd) på 0,35 mot Leaf og E-tron sitt ikke spesielt gode tall, 0,28. Hyundai og Tesla har 0,24. Luftmotstand er en funksjon av cd, frontareal og hastighet^2. Så stemmer nok at Soul gjør det temmelig dårlig på langkjøring. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå