Gå til innhold

Anbefaling til LCD skjerm

unwill

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vil gjerne være med i LCD-bølgen og skaffe meg en skjerm som ikke tar så mye plass på det lille rommet mitt. (Spill og Film PC, et sted mellom 15-17 tommer)

Prisen bør være under 4000, gjerne billigere hvis mulig.

Gjerne DVI og god synsvinkel med god responstid og sånt, men da blir det vel dyrere...

Trenger ikke høytalere, USB hub og sånne dill dall.

Noen anbefalinger? Mye skjerm for pengene er stikkordet...

Endret av unwill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15 eller 17 tommer? eizo i begge størrelsene er en absolutt favoritt. kjempebra bilde, meget "smart" skjerm og veldig bra garanti.. de bytter på en pixel's død..

koster 3500 henholdsvis 4500 kroner på komplett...

husk at en 15" lcd er like stor som en 17" crt..

Lenke til kommentar

Ikke kjøp 15", for da får du bare den pinglete oppløsningen på 1024x768. På 17" så er oppløsningen 1280x1024.

Jeg har selv en "Hyundai Q17s" med ADI klistrelapp. Den er helt OK den. Vel, der er kona har den, jeg har en 19" Samsung 191T. Den er nok et strå vassere...

Ikke kjøp LCD uten DVI inngang, selv om du ev. ikke har DVI utgang på grafikkortet akkurat nå. Bildet blir mye bedre med DVI og null kluss med innstillinger. La dumme/uvitende "Elkjøp"-lignende kunder kjøpe LCD med kun analog inngang. Vi andre vet bedre, selv om det koster et par hundrelapper mer.

Lenke til kommentar

1024 er ikke så verst når du har kjørt med det en stund.. jeg skiftet nå for å kunne spille spill med svært lav oppløsning (drittmaskin) i vindu, uten at vinduet ble mikroskopisk, etter en dag med 1024 var det helt normalt

men du får jo 17" lcd'r til en akseptabel pris.. så vist du har råd, gå for det :)

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Hyundai Q17 koster rundt 3400,- og er helt super til mitt bruk, som er spilling, film, surfing osv. :)

hvis den nå er så billig er dette ikke et dårlig valg. Men det forutsetter at vi snakker om q17s.

les mer her om den

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=137642

Eizo l557 har en lignende tråd som denne (fant den ikke i søket)

Og det er heller ikke ett dårlig valg.

Jeg misstenker alikevel at det kommer noen meget bra skjermer i kalendern.

Det er en stickt tråd som tar for seg alle webshopper som har julekalender, følg med på den og, og ikke bare på hw sin.

Jeg nevner også at Eizo og Nec (?) legger med egen software til sine skjermer som gjør at skjermen stiller seg inn etter hvordan program du bruker. Lysstyrken bør kanskje være lavere når du jobber i word , enn når du ser på bilder. Slikt stiller seg automatisk med denne programvaren. Jeg driver å undersøker om denne er å få til andre skjermer.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...