Gå til innhold

Hvor mye kan jeg stole på google maps

Anbefalte innlegg

Er ny her, og mulig dette forumet dekker dette. Har lett på nett, men finner ikke svar på det jeg lurer på.

Fikk ny tlf for et år siden. Nå i disse dager, begynte jeg å sjekke hva Google har om meg osv. Kom over tidslinjen bla.

I forbindelse med jobb, tar jeg ferge to ganger i uken . Tidslinjen  min, viser at jeg har vært en annen plass enn den adressen jeg bruker på stedet. Jeg har kjørt ca 13 km lengre, og returnert derifra også.

Tidslinjen viser at jeg har vært der en tidligere dato også. Jeg kan ikke mye om maps, og alt Google har.

Tidslinjen viser klokkeslett når jeg ankom, og når jeg dro igjen. Linjen viser at jeg har kjørt rett over et vann. Kan maps vise luftlinje, og ikke vei? Linjen vises lyseblå. Fergestrekningen jeg tar vises mørkeblå. Så vises svakt grå på samme strekning, muligens kjørt før? Klokkeslett som vises, er vel tatt fra klokken på mobilen, så den skal da være riktig.

Når jeg ser på " plasser jeg har vært" så er ikke denne strekningen oppført, men det er heller ikke mange andre.

Grunnen til at jeg vil vite dette, er at det bor en x på plassen som er oppført, og min mann stusset veldig på dette, da jeg viste han dette. Han tror det er en feil,men  jeg vil undersøke dette.

Håper på noen kloke hoder, kan hjelpe meg

Når oppdraget mitt er utført, må jeg sende en mms og gi beskjed at det er utført. Nå har jeg ikke den jobben lengre, så jeg har slettet de mld. Går ut fra de ligger en plass på mobilen, som jeg får lastet ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google Maps og GPS på telefoner generelt er ikke så veldig nøyaktige. Jeg brukte telefonen til trening før, og selv om jeg syklet akkurat samme strekning hver gang, så skilte det mye på antall kilometer.

Når jeg Google, det jeg lurer på, så står det at det kan variere, men ganske nøyaktig. Det kan være så lite som et par hundre meter. Hos meg er det snakk om 13 km. Nå har jeg sjekket hele året, på min reisevei. Ruten stemmer, antall km osv, og klokkeslett.

Lenke til kommentar

Ingen som kan noe om dette?

Det pleier å stemme veldig godt.  Jeg har aldri sett at den har vist at jeg har vært et sted jeg ikke har vært.  Hvis du virkelig ikke har vært der kartet viser du har vært, kan det skyldes at der har blitt logged inn på din google konto fra den gamle lokasjon, eller kanskje google har "avrundet" positionen til en position som tidligere har vært definert som ditt hjem. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...